فروش ایکس باکس سری ایکس در آمریکا از پلی استیشن 5 سبقت گرفت

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به گزارش‌های منتشرشده از سوی NPD، ایکس باکس سری ایکس بهترین درآمد حاصل از فروش در ماه ژوئن در بازار ایالات متحده را از آن خود کرده است.
تبلیغات

رقابت کنسول‌های بازی در زمینه فروش همیشه یکی از موارد جالب در صنعت بازی‌ ویدیویی بوده است. به‌تازگی گروه تحلیل‌گر NPD آمار فروش ماه ژوئن را در دسترس قرار داده است. در ماه گذشته میلادی، شاهد برتری نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس و سری اس در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم.

نینتندو سوییچ در ماهی که گذشت توانسته است بهترین عملکرد از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده را در میان سایر کنسول‌ها داشته باشد. این در حالی است که ایکس باکس سری ایکس و سری اس بهترین عملکرد از نظر فروش را به خود اختصاص داده است.

با قیمت بالاتر پلتفرم مایکروسافت نسبت به نینتندو سوییچ، این امر طبیعی است. از طرفی، فروش ایکس باکس در ماه ژوئن به‌ لطف رویداد E3 2021 افزایش یافت و همچنین توانست رکورد فروش را که مربوط به ماه ژوئن سال گذشته بود، بشکند؛ اما نینتندو سوییچ همچنان بهترین فروش هم از نظر تعداد و هم درآمد را در سال ۲۰۲۱ به نام خود ثبت کرده است.

در آن سوی میدان، پلی استیشن 5 همچنان از کمبود دستگاه رنج می‌برد؛ اما همچنان فروش خوب خود را حفظ کرده است و با تمام این کمبودها، همچنان لقب سریع‌ترین فروش کنسول خانگی در ایالات متحده را در اختیار دارد. از نظر آمار کلی فروش سخت‌افزار در ماه ژوئن در بازار ایالات متحده، کاربران ۴۰۱ میلیون دلار خرج سخت‌افزار کرده‌اند و شاهد ۱۱۲ درصد رشد نسبت به ماه ژوئن سال گذشته هستیم. رقم ذکرشده به بیشترین مبلع خرج شده برای سخت‌افزار پس از آمار شگفت‌انگیز ۶۱۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸ تبدیل شده است.

کاربران ایالات متحده از زمان شروع سال ۲۰۲۱ تا به‌ امروز، ۲٫۳ میلیارد دلار خرج سخت‌افزار کرده‌اند که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، رشد ۴۵ درصدی نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات