اپل به نخستین شرکت آمریکایی با ارزش بازار ۲٫۵ تریلیون دلار تبدیل شد

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در آخرین معاملات روز گذشته در بورس نزدیک، ارزش سهام اپل با رشدی ۲ درصدی از سقف تاریخی ۲٫۵ تریلیون دلار عبور کرد و به نخستین شرکت آمریکایی تبدیل شد که به چنین ارزش بازاری دست می‌یابد.
تبلیغات

اگر زومیت را دنبال کرده باشد، ابتدای هفته جاری گزارش دادیم که ارزش هر برگه سهم اپل با عبور از ۱۴۵ دلار به بیشترین ارزش تاریخش رسیده و متعاقبا ارزش بازار اپل را به ۲٫۴۲۲ تریلیون دلار افزایش داده است. ظاهرا رکورد شکنی اپل بسیار کوتاه بوده؛ زیرا این شرکت در کمتر از یک‌ هفته رکورد قبلی را شکسته و از سقف روانی ۲٫۵ تریلیون دلار نیز عبور کرده است.

به‌نظر می‌رسد همه‌چیز بر وفق مُراد اپل پیش می‌رود و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت کسب درآمد سرشاری در تمامی بخش‌ها تجربه می‌کند و همین امر سبب شده است سهامش نیز وضعیت مطلوبی داشته باشد. طبق آخرین معملات بورس نَزدَک در روز گذشته، ارزش سهام اپل بیش از ۲ درصد رشد کرد و همین کافی بود تا ارزش بازار کوپرتینویی‌ها به رقم شگفت‌آور ۲٫۵ تریلیون دلار برسد! درواقع، رکورد جدید کمتر از یک‌ سال پس از عبود اپل ارزش بازار غول دنیای فناوری از ۲ تریلیون دلار رخ می‌دهد که عملکرد کم‌نظیری محسوب می‌شود.

درحال‌حاضر، اپل نخستین شرکت تجاری آمریکایی است که ارزش بازارش از ۲٫۵ تریلیون دلار عبور کرده است؛ البته هنگام نوشتن این مقاله هر برگه سهم اپل با کاهشی جزئی، ۱۴۸٫۶۱ دلار معامله می‌شود که ارزش بازار این شرکت را به ۲٫۴۸۰ تریلیون دلار کاهش داده است.

اعتقاد بر این است که رکورد سهام اپل ناشی از موفقیت چشمگیر محصولات اخیر این شرکت است. برای مثال، گفته می‌شود گوشی‌های آیفون ۱۲ در اَبَرچرخه‌ای قرار گرفته‌اند و تنها با گذشت هفت ماه از عرضه، فروشی بیش از صدمیلیون دستگاه را تجربه می‌کنند که ظاهرا هم‌سو با فروش فوق‌العاده آیفون ۶ در بازه ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ است.

یکی دیگر از موفقیت‌های اپل به گذار موفق از پردازنده‌های اینتل مربوط می‌شود. اپل بعد از پانزده سال، پردازنده‌های تیم آبی را در کامپیوترهای مک کنار گذاشته و تاکنون بیش از نیمی از کامپیوترهایش را به تراشه‌های سفارشی مبتنی‌بر معاری آرم منتقل کرد است.

شواهد نشان می‌دهد بازخورد کاربران به این مهاجرت بسیار مثبت بوده و به افزایش فروش کامپیوترهای مک منجر شده است. دراین‌میان، سرویس‌ها و بخش خدمات اپل فروش کم‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند و اضافه‌شدن سرویس‌هایی نظیر اپل وان و اپل فیتنس پلاس نیز کاربران بیشتری را به اکوسیستم نرم‌افزری اپل جذب کرده است.

گفتنی است برخی تحلیلگران بر این باورند اپل می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی با‌‌‌‌توجه‌‌‌‌به معرفی محصولات جدید همچون آیفون ۱۳، مک‌بوک پرو جدید، اپل واچ و... ارزش بازارش را به سه‌تریلیون دلار برساند.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات