کانترپوینت: سهم اپل از بازار تبلت‌ به ۳۷ درصد رسیده است

کانترپوینت: سهم اپل از بازار تبلت‌ به ۳۷ درصد رسیده است

آخرین آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت در مورد بازار جهانی تبلت‌ حاکی از آن است که سهم بازار آیپد در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ به ۳۷ درصد رسیده است.

مدت‌ها است از اپل به‌عنوان حاکم بلامنازع بازار تبلت‌ یاد می‌شود؛ به‌طوری که فروشی به‌مراتب بیشتر از هر شرکت دیگری دارد. 9To5Mac با استناد به آمار کانترپوینت گزارشی تدوین کرده که نشان می‌دهد فروش محموله‌های آیپد اپل در سال گذشته‌ی میلادی ۳۳ درصد افزایش تجربه کرده و از قرار معلوم، عملکرد چشمگیر در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ ادامه داشته است.

کانترپوینت در آخرین گزارش خود اذعان داشت که سهم اپل در بازار جهانی تبلت‌ها به ۳۷ درصد در سه‌ماهه نخست امسال رسیده است. شرکت تحقیقاتی مذکور در این باره می‌گوید:

داده‌های ما حاکی از رشد ۵۳ درصدی بازار تبلت‌ در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ است که به موجب آن، سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ بهترین حالت خود در ۵ سال گذشته رسیده. عمده سازندگان تبلت برای برآورده کردن تقاضای روزافزون خریداران، در سال ۲۰۲۰ تولید و ارسال محموله‌ها را افزایش دادند. در این میان، اپل و سامسونگ به‌سرعت مدل‌های جدید را عرضه و تبلیغ کردند و سهام خود را در سال ۲۰۲۰ گسترش دادند. به نظر می‌رسد تولید‌کنندگان برتر تبلت با توجه به بازار در حال رشد شاهد رقابت کمتری بوده‌اند. این در حالی است که هواوی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده به‌شدت سهم خود را از دست داده.

اپل در سال ۲۰۲۰ بالغ‌بر ۳۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ آیپد در سراسر جهان فروخت و سلطه‌ی خود بر بازار را حفظ کرد. [این شرکت] سهم خود را در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ به ۳۷ درصد افزایش داده است. اپل عملکرد خود را در تمام مناطق مهم، به‌ویژه در ژاپن بهبود بخشیده؛ جایی که فروش آن به بالاترین حد تاریخی خود رسیده است.

طبق آمار کانترپوینت، همان‌طور که انتظار می‌رفت آیپد استاندارد ۱۰.۲ اینچی بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است؛ البته سایر آیپدها نیز فروش درخور توجهی تجربه کرده‌اند. به گفته‌ی لیز لی، تحلیلگر ارشد کانترپوینت، مدل استاندارد آیپد تقریبا ۵۶ درصد از محموله‌های آیپد در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است؛ درحالی‌که سری آیپد ایر و آیپد پرو به ترتیب با ۱۹ و ۱۸ درصد سهام در جایگاه بعدی قرار دارند. وی در این باره می‌گوید:

از آنجا که مصرف‌کنندگان معمولا به مقرون‌به‌صرفه بودن توجه دارند، آیپد ۸ به‌عنوان پرفروش‌ترین مدل ظاهر شد. آیپد ایر که در اکتبر سال ۲۰۲۰ عرضه شد، در رتبه دوم فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت؛ زیرا مصرف‌کنندگان به دنبال محصولی اقتصادی با مشخصات بالا بودند. آیپد پرو مجهز به پردازنده M1 که اخیراً راه عرضه شده است، تغییرات زیادی در مقایسه با مدل سال گذشته تجربه می‌کند و پاسخ اولیه مصرف‌کنندگان نسبت به این محصول بسیار مثبت بوده است. در حال حاضر اپل با محدودیت‌های لجستیکی مانند کمبود تراشه و مشکلات تولید پنل Liquid Retina XDR دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ از این‌رو، ما انتظار داریم محموله‌های آیپد پرو M1 با تثبیت شرایط زنجیره تأمین بتوانند در سه‌ماهه‌ی سوم افزایش فروش تجربه کنند. این رشد در سه‌ماهه‌ی چهارم مطابق با بازه‌ی پیک خرید و تقاضا، حفظ خواهد شد.

اپل به‌تازگی در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان از سومین نسخه سیستم‌عامل مستقل آیپد را با نام iPadOS 15 رونمایی کرده است که احتمالا در بازه‌ی منتهی به شهریور سال جاری به‌صورت نهایی عرضه خواهد شد. این به‌روزرسانی بهبودهایی نظیر انتقال ویجت‌ها به هوم اسکرین، مدیریت نوتیفیکیشن‌ها و قابلیت‌های جدید چندوظیفگی را تجربه می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد همچنان راه بسیاری برای راضی کردن کاربران حرفه‌ای آیپد پرو در پیش دارد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.
منبع 9To5Mac

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید