NFT پله، فوتبالیست افسانه‌ای برزیلی، فردا به فروش گذاشته می‌شود

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اترنیتی فردا (دوازدهم اردیبهشت) سری اول NFT-های پله، فوتبالیست افسانه‌ای برزیلی را در دسترس قرار می‌دهد. ۹۰ درصد درآمد حاصل از فروش این NFT-ها به «بنیاد پله» خواهد رسید.
تبلیغات

اترنیتی نتورکس، شرکتی که آثار هنری دیجیتال افراد معروف حوزه‌ی رمزنگاری، ورزش و سرمایه‌گذاری را به حراج می‌گذارد، قصد دارد به‌زودی میزبان توکن غیر قابل معاوضه (NFT) پله، بازیکن برزیلی برجسته‌ی فوتبال، شود. عرضه‌ی توکن پله در حالی اتفاق می‌افتد که بازار NFT-ها بسیار پررونق شده است.

NFT پله که «مروارید سیاه» نام دارد، قرار است روز ۲ می ۲۰۲۱ (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) روی بازار اترنیتی در قالب توکن‌های غیر قابل معاوضه‌ی تصدیق‌شده (ANFT) در دسترس قرار بگیرد. پله با وجود خداحافظی از فوتبال در سال ۱۹۷۷، همچنان یکی از افراد مورد احترام فوتبال است و بسیاری از مردم او را بهترین فوتبالیست تاریخ می‌دانند.

نخستین کارت‌های کریپتوی پله توسط هنرمندی با لقب Kingsletter و شرکت Visual Lab توسعه داده شده است. انتظار می‌رود این مجموعه که در پی ادای احترام به پله است، فروش بیشتری نسبت به تمامی کارت‌های پیشین اترنیتی ثبت کند و به یکی از گران‌قیمت‌ترین کارت‌های فوتبالی فروخته‌شده تبدیل شود.

آن‌طور که Bitcoinist می‌نویسد، طی چند وقت اخیر علاقه‌ی عموم مردم به NFT-ها بیشتر شده و همین موضوع تقاضا برای NFT-های ورزشی را افزایش داده است. بازار NFT در سال ۲۰۲۱ رشد بسیار زیادی تجربه کرد و طبق آمار، میانگین حجم معامله‌ی ماهانه‌ی NFT در سال جاری میلادی از کل معامله‌ی انجام‌شده در سال ۲۰۲۰ بیشتر است. 

بازار نوپای اترنیتی نتورکس تاکنون میزبان NFT-های متعددی در حوزه‌ی ورزش نظیر NFT تیم فوتبال کانزاس سیتی چیفس بوده است. بر اساس گزارش‌ها، اترنیتی نتورکس توانسته در یک روز ۳٫۴ میلیون دلار NFT بفروشد. یک قطعه‌ی هنری طراحی‌شده توسط هنرمندی به نام بیپل با قیمت ۶۹ میلیون دلار فروخته شد تا به «گران‌قیمت‌ترین عکس دیجیتال در تاریخ» تبدیل شود.

اترنیتی چین (Ethernity Chain) در حوزه‌ی توکن‌های غیر قابل معاوضه تخصص دارد. NFT نوعی دارایی متکی بر فناوری بلاک‌چین است که کد شناسایی منحصربه‌فرد دارد. NFT-ها در واقع آثاری هنری هستند که صرفا به شکل دیجیتال در دسترس قرار دارند و نمی‌توان به شکل فیزیکی آن‌ها را استفاده کرد. طی چند وقت اخیر قیمت NFT-ها بسیار بیشتر شده است.

اترنیتی از زمان آغاز ‌کار توانسته رشد باثباتی تجربه کند. یکی از NFT-های این پلتفرم به نام Legendary Edition NFT پس از جذب ۲۲ پیشنهاد در نهایت با قیمت ۱۶۲ هزار دلار به فروش رسید. Ethernity Chain چند NFT تصدیق‌شده‌ی دیگر نظیر Limited Super Edition و ۲۰۱۲ Original تولید کرده و به ترتیب با قیمت ۱۷۳,۸۲۴ دلار و ۲۲۴,۸۰۰ دلار به فروش رسانده است. 

اترنیتی که توسط نیک رز انترتساس، از نخستین سرمایه‌گذاران بیت کوین، راه‌اندازی شده، توسط برخی چهره‌های عمومی نظیر کریستین ویری و پائولو مالدینی (بازیکنان فوتبال)، دوقلوهای وینکلوس و مایکل رابین ستوده شده است. اترنیتی بر پایه‌ی شبکه‌ی اتریوم طراحی شده است و درآمد حاصل از حراج آثار هنری دیجیتال را برای اهداف خیرخواهانه خرج می‌کند. ستاره‌های جهانی آثار هنری خود را به شکل محدود در دسترس اترنیتی قرار می‌دهند و درآمد حاصل از فروش NFT به مؤسسه‌ای خیریه که آن ستاره انتخاب کند داده می‌شود. اترنیتی اخیرا سرمایه‌ی بیشتری جذب کرد که توسط سازمان‌های بزرگ حوزه‌ی بلاک‌چین نظیر بلک اج کپتیال، مورنینگ استار کپیتال، اسپارک دیجیتال کپیتال و... رهبری شد. 

بیش از چهار دهه از زمانی‌که پله با فوتبال خداحافظی کرد می‌گذرد؛ اما در سطح جهان هنوز هم از او به‌عنوان بااستعدادترین فوتبالیست یاد می‌شود. پله سه بار در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ با تیم ملی برزیل موفق شد برنده‌ی جام جهانی شود.

پله تاکنون چندین بار از مؤسسه‌های خیریه حمایت و در همکاری با فیفا تلاش کرده است با نژادپرستی مقابله کند. او همچنین سابقه‌ی همکاری با یونیسف را برای دفاع از حقوق کودکان دارد. این فوتبالیست معروف برزیلی در سال ۲۰۱۸ «بنیاد پله» را تأسیس کرد. این بنیاد ۹۰ درصد از درآمد فروش NFT پله را دریافت خواهد کرد تا کمک بیشتری به مبارزه با فقر کودکان در سراسر دنیا بکند. 

اترنیتی فعلاً قصد دارد سری اول NFT-های پله را بفروشد و در سال جاری میلادی دسته‌ی دیگری از NFT-های این فوتبالیست را نیز به فروش خواهد رساند. درآمدهای حاصل از فروش توکن به بنیاد پله کمک خواهد کرد به حوزه‌های بیشتری نظیر برابری جنسیتی ورود کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات