۱۰ هزار تاکسی بریتانیا به‌زودی پذیرش رمزارز را آغاز خواهند کرد

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دو شرکت اروپایی قصد دارند سیستم پرداخت با رمزارز را به ۱۰ هزار تاکسی بریتانیا و ۲۰ هزار تاکسی اسکاندیناوی اضافه کنند. این سیستم پرداخت بر پایه‌ی بلاک‌چین اتریوم طراحی شده است.
تبلیغات

HIPS، شرکتی در حوزه‌ی پرداخت موبایل و The Payment House، سرویس پرداخت در تاکسی، اعلام کرده‌اند که همکاری تجاری را آغاز می‌کنند. به موجب همکاری HIPS و The Payment House تاکسی‌‌های بریتانیا و شبه‌جزیره‌ی اسکاندیناوی فرایند پذیرش رمزارز از طریق بلاک‌چین اتریوم را آغاز خواهند کرد.

بر اساس آنچه Decrypt می‌نویسد، ۱۰ هزار تاکسی در بریتانیا و ۲۰ هزار تاکسی در اسکاندیناوی در ماه نوامبر ۲۰۲۱ (آبان و آذر ۱۴۰۰) می‌توانند از سیستم پرداخت رمزارز به‌ شکل آزمایشی استفاده کنند. پلتفرم پرداخت این شرکت‌ها در ابتدا توکن اختصاصی HIPS موسوم به MTO را که بر پایه‌ی استاندارد ERC-20 روی شبکه‌ی اتریوم صادر می‌شود، می‌پذیرد. این سرویس پرداختی از همان آغاز کار استیبل‌کوین USD Coinا(USDC)‌ را خواهد پذیرفت.

HIPS و The Payment House در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که در ادامه، پشتیبانی از ارز دیجیتال را نیز به سیستم پرداختی خود اضافه می‌کنند. جان کوبرینگ، مدیرعامل HIPS، می‌گوید: «ما اعتقاد داریم قابلیت‌های مشتری‌محور MTO قطعه‌‌های گم‌شده‌ی پازل سیستم‌های پرداخت رمزارز هستند» و باعث می‌شوند سیستم‌های پرداخت این‌چنینی بیش‌ازپیش در بازار نفوذ کنند و در دسترس عموم مشتریان  قرار بگیرند.

سیستم پرداخت تاکسی‌های بریتانیا که شامل پروتکل HIPS Merchant و توکن این شرکت خواهد بود، «راهکاری است که مفاهیم حمایت از مصرف‌کننده‌ی صنعت پرداخت سنتی کارت‌محور را به بلاک‌چین اتریوم اضافه می‌‌کند و یک‌ سری قابلیت دیگر هم دارد.» سیستم جدید HIPS به دیگر سیستم‌هایی ملحق می‌شود که استفاده از رمزارز را برای خرید ممکن می‌کند. در حال حاضر مجله‌ی تایم اشتراک خود را در قالب رمزارز هم ارائه می‌دهد. در جایی دیگر امکان خرید سبزی‌های ارگانیک از طریق رمزارز فراهم شده است. 

پی پال در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) در حرکتی بسیار پراهمیت برای حوزه‌ی رمزارز، اعلام کرد که پرداخت با رمزارزهایی نظیر بیت کوین را ممکن می‌کند.

سیستم HIPS که اوایل ماه جاری میلادی معرفی شد با تمامی بلاک‌چین‌هایی که از قرارداد هوشمند پشتیبانی می‌کنند سازگاری دارد. این یعنی سیستم پرداخت HIPS در آینده از اتریوم و کاردانو و سولانا هم استفاده خواهد کرد.

در واقع پروتکل مورد اشاره که «سرعت معامله‌ی تقریبا بلادرنگ دارد» نه‌تنها برای اتریوم بلکه برای سولانا هم طراحی شده است. در بیانیه‌ی مطبوعاتی HIPS آمده بود که «سولانا بلاک‌چین عمومی بسیار سریعی است که می‌تواند از بیش از ۵۰ هزار معامله در هر ثانیه پشتیبانی کند، دارای مدت‌زمان بلوک ۴۰۰ میلی‌ثانیه است و هزینه‌ی معامله آن به تقریبا ۰٫۰۰۰۰۱ دلار می‌رسد.» این سرعت تراکنش برای مسافت‌های بسیار کوتاه با تاکسی نیز کافی است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات