فیسبوک به دنبال افزایش درآمد اینفلوئنسرها در اینستاگرام است

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود به‌زودی ویژگی‌های جدید از جمله امکان کسب درآمد از فروش محصولات برای اینفلوئنسرها به اینستاگرام اضافه شود.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، (شرکت مادر اینستاگرام) روز سه‌شنبه گفت فیسبوک در حال کار روی ابزار جدیدی برای کمک به افزایش درآمد کاربران اینستاگرام است. به گزارش CNet، این ابزار شامل فروشگاهی مرتبط با محتوای خلاقانه و تبلیغاتی خواهد بود که اینفلوئنسرها تولید می‌کنند و در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

به گفته‌ی زاکربرگ، اینستاگرام از فروشگاه‌ آنلاین نیز برخوردار خواهد شد که برندها قادر به فروش محصولاتشان در آن هستند و اینفلوئنسرها می‌توانند محتوای تبلیغاتی خود را به محصولات موجود در فروشگاه لینک و درصورتی‌که کاربران اقدام به خرید محصولات کنند، بخشی از درآمد به اینفلوئنسرها تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از اینستاگرام برای معرفی، تبلیغ و حتی فروش محصولات یا ارائهٔ خدمات استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های مؤثر در تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده از اینفلوئنسرها با ارائهٔ محتوای جذاب و خلاقانه است. فیسبوک تلاش می‌کند شرایطی فراهم سازد که کسب‌وکارهای فعال در اینستاگرام از روش‌های ساده‌تری برای کسب درآمد برخوردار شوند و کسب‌وکارهای دیگر روی حضور در اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنند.

اینستاگرام همچنین به‌دنبال جذب تولیدکنندگان محتوا است و می‌خواهد روشی برای درآمدزایی آن‌ها ارائه بدهد. این روش درواقع نوعی فالو کردن است که کاربران بابت دسترسی به محتوای دلخواهشان باید هزینه پرداخت کنند. چنین کاری طبیعتاً به جذب هرچه بیشتر تولیدکنندگان خلاق و مستقل محتوا به اینستاگرام کمک می‌کند.

انتظار می‌رود روش‌های ارائه‌شده توسط فیسبوک برای اینستاگرام با استقبال گسترده همراه شود؛ زیرا شرایط کرونا تأثیر بسیار بدی روی بازارهای مختلف گذاشته است. در حال حاضر آمار نشان می‌دهد اکثر بازارها با افت فروش همراه بوده‌اند؛ زیرا بسیاری از کاربران در سراسر دنیا در شرایط قرنطینه به سر می‌برند و دسترسی محدودتری به تبلیغات دارند. طبیعتاً ارائهٔ روش‌های خلاقانه برای تبلیغ محصولات یا خدمات به کاربران می‌تواند به افزایش فروش و کسب درآمد کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک کمک شایانی کند.

در هر صورت باید صبر کرد و دید فیسبوک چه برنامه‌هایی برای اینستاگرام دارد و از موارد ذکرشده، کدام‌یک عملی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات