صدور اوراق قرضه بانک اتحادیه اروپا برپایه اتریوم، رکورد قیمتی جدیدی برای اتر ثبت کرد

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در پی انتشار گزارش صدور اوراق قرضه‌ی دوساله‌ی بانک سرمایه‌گذاری اروپا برپایه‌ی بلاک‌چین اتریوم، قیمت رمزارز اتر به ۲،۶۸۳ دلار رسید. این بالاترین رکورد قیمتی اتر تابه‌امروز محسوب می‌شود.
تبلیغات

بلومبرگ در گزارشی مدعی شده است بانک سرمایه‌گذاری اروپا، یکی از زیرشاخه‌های اتحادیه‌ی اروپا در لوکزامبورگ و فعال در حوزه‌ی اعطای وام، قصد دارد اوراق قرضه‌ی دوساله به تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) برپایه‌ی شبکه‌ی بلاک‌چین اتریوم (Ethereum) صادر کند.

ظاهرا قرار است فرایند صدور اوراق قرضه‌ی بانک سرمایه‌گذاری اروپا را شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی بانکداری نظیر گلدمن ساکس، سانتاندر گروپ و سوسایتی جنرال فرایند صدور اوراق قرضه‌ی به بانک سرمایه‌گذاری اروپا را مدیریت کنند.

Crypto New370351s می‌نویسد بانک سرمایه‌گذاری اروپا که سال ۱۹۵۸ بنیان‌گذاری شده است، یکی از مؤسسه‌های بزرگ وام‌دهی در دنیا به‌حساب می‌آید و اعضای اتحادیه‌ی اروپا همچون سهام‌دار این بانک عمل می‌کنند. سوسایتی جنرال اولین اوراق قرضه‌ی مبتنی‌بر اتریوم خود را آوریل ۲۰۱۹ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸) صادر کرد تا فناوری بلاک‌چین را آزمایش کند. سانتاندر نیز دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) اوراق قرضه‌ی ۲۰ میلیون دلاری‌اش را بازخرید کرد که روی بلاک‌چین صادر شده بود تا نشان دهد اتریوم برای مدیریت امنیتی‌محورِ وام مناسب است. 

در پی انتشار این گزارش، اتر، توکن بومی شبکه‌ی اتریوم، در ساعت ۲۰:۳۲ هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ به‌وقت تهران بیشترین رکورد قیمتی‌اش را در صرافی بیت استمپ ثبت کرد؛ یعنی ۲،۶۸۳ دلار. گفتنی است قیمت اتر در سال جاری میلادی بیش از ۲۷۰ درصد رشد کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات