سرمایه‌گذاری ۲٫۸ میلیارد دلاری سافت بانک در AutoStore System

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
سافت بانک، شرکت خوشه‌ای ژاپنی، از سرمایه‌گذاری ۲٫۸ میلیار دلاری در AutoStore System خبر داده است. این شرکت در حوزه‌ی تولید ربات برای انبارها تخصص دارد.
تبلیغات

 سافت بانک گروپ، شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ ژاپنی، رسما اعلام کرد ۲٫۸ میلیارد دلار به خرید ۴۰ درصد از سهام شرکت AutoStore System اختصاص می‌دهد. AutoStore System شرکتی فعال در حوزه‌ی رباتیک است که در زمینه‌ی تولید ربات برای انبار تخصص دارد.

آن‌طور که ZDNet می‌نویسد، AutoStore System خانواده‌ای از ربات‌ها را تولید می‌کند که از بین آن‌ها می‌توانیم به R5 اشاره کنیم. R5 یکی از اعضای ربات‌های سری Red Line است و می‌تواند جعبه‌های پر از کالا را در سراسر انبار جابه‌جا کند. سرویس‌های نرم‌افزاری AutoStore System نظیر The Router، حرکت سیستم‌های رباتیک را در محوطه‌ی انبار بهینه می‌کنند.

سافت بانک مدعی است که AutoStore می‌تواند «فضای تنوع بالایی از بازارها مثل تجارت الکترونیکی، خواربار فروشی، صنعتی و محصولات بهداشتی را در تمام انبارها، خرده‌فروشی‌ها و دیگر تأسیسات بازتعریف کند». AutoStore System یکی از زیرشاخه‌های Autostore AS (شرکتی نروژی که در سال ۱۹۹۶ بنیان‌گذاری شد) محسوب می‌شود. سافت بانک می‌گوید ۴۰ درصد سهام AutoStore System را از سهام‌داران فعلی یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی Thomas H. Lee Partners و .L.P و EQT Private Equity خریداری می‌کند. 

آن‌طور که سافت بانک در بیانیه‌ی مطبوعاتی ادعا می‌کند، طراحی نوآورانه‌ی Cubic شرکت AutoStore به مشتریان امکان می‌دهد در فضایی تعریف‌شده، چهار برابر کالای بیشتر جای دهند. همچین به‌لطف این طراحی، مشتری می‌تواند تمام موجودی را در ۲۵ درصد از فضای تعریف‌شده انبار کند.

سیستم‌های AutoStore حدودا ۶۰۰ بار در انبارهای مختلف پیاده‌سازی شده‌اند و ۲۰ هزار ربات این شرکت در ۳۵ کشور مشغول به فعالیت هستند. ماسایوشی سان، رئیس هیئت‌مدیره‌ی سافت بانک، می‌گوید AutoStore را به‌عنوان «فناوری بنیادی که امکان انجام فرآیندهای لجیستکی را به‌شکل سریع و کم‌هزینه برای شرکت‌هایی در سراسر دنیا فراهم می‌کند» به‌حساب می‌آورد. سافت بانک می‌گوید اولویتش گسترش فعالیت‌های AutoStore به منطقه‌ی آسیا-اقیانوسیه است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات