گوگل یک استارتاپ فعال در حوزه صدای سه‌بعدی را خریداری کرد

سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
این احتمال وجود دارد که گوگل با خرید استارتاپ Dysonics قصد داشته باشد در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده حضور پررنگ‌تری داشته باشد.
تبلیغات

گوگل با عرضه محصولاتی مانند نست آودیو و پیکسل بادز کم‌کم وارد حوزه صدا می‌شود و حالا ظاهرا قصد دارد به بهترین تولیدکننده ایرباد بی‌سیم تبدیل شود. به گزارش اندروید سنترال، گوگل استارتاپ Dysonics که در حوزه صدای سه‌بعدی فعالیت می‌کند، خریداری کرده است و در طول چند ماه آینده از تکنولوژی‌های این شرکت در محصولات خود استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد کارمندان این شرکت در حال ساخت یک سخت‌افزار صوتی و خلق یک الگوریتم صوتی برای محصولات سخت‌افزاری گوگل هستند.

در واقع گوگل در حال ساخت محصولاتی در حوزه صدا است و به همین دلیل Dysonics را خریداری کرده که باعث می‌شود بتواند کیفیت صوتی محصولات خود از جمله مدل‌های جدید پیکسل بادز و بلندگوهای هوشمند نست را افزایش بدهد.

در بخش دیگری از این گزارش گفته شده است که Dysonics در حال ساخت یک حسگر حرکتی برای هدفون‌ است که می‌تواند تجربه صدای فضایی خلق کند. البته این شرکت قبلا با Virgin Airlines همکاری کرده بود تا برای سیستم‌های سرگرمی هواپیما‌، سیستم صدای فراگیر تولید کند.

به نظر می‌رسد که تکنولوژی‌های Dysonics روی پیکسل بادز بعدی قرار نمی‌گیرد؛ چراکه به‌تازگی اطلاعاتی از این محصول فاش شده است که نشان می‌دهد روند ساخت این محصول نهایی شده و بعید نیست تا مدتی دیگر راهی بازار شود.

این احتمال هم وجود دارد که گوگل به‌ دنبال ساخت هدست واقعیت مجازی باشد؛ البته می‌دانیم قبلا هدست‌ واقعیت مجازی Dream VR را راهی بازار کرده بود که البته استقبال ضعیف از این محصول باعث شد  گوگل روند تولید آن‌ را متوقف کند.

گوگل سال گذشته شرکتی به نام North را خریداری کرد که عینک واقعیت افزوده تولید می‌کرد. حالا شاید Dysonics بتواند از تجربه صوتی خود در توسعه یک نرم‌افزار مخصوص VR استفاده کند. خرید این دو شرکت می‌تواند عملکرد گوگل در حوزه واقعیت افزوده را بهبود ببخشد.

البته بدمان نمی‌آید که تکنولوژی صدای سه‌بعدی را روی پیکسل بادزهای آینده مشاهده کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات