اپل به دلیل نقض پتنت، به پرداخت غرامت ۳۰۰ میلیون دلاری محکوم شد

دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook لباس مشکی درحال فکر کردن
دادگاهی در آمریکا نقض یک پتنت شرکت PMC توسط اپل را تأیید و اهالی کوپرتینو را به پرداخت ۳۰۸٫۵ میلیون دلار غرامت محکوم کرد. ظاهرا این پتنت به FairPlay ارتباط دارد.
تبلیغات

براساس گزارش 9to5Mac، دادگاهی در آمریکا اخیرا در حکمی اعلام کرده است اپل باید به دلیل نقض یک پتنت که به مدیریت حقوق دیجیتال ارتباط دارد، غرامت ۳۰۸٫۵ میلیون دلاری به PMC پرداخت کند. این حکم پس از محاکمه‌ای پنج روزه، توسط اعضای هیئت‌منصفه‌ی فدرال در مارشال تگزاس صادر شد. 

آغاز این ماجرا به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. PMC در آن زمان مدعی شد اپل هفت پتنت این شرکت را نقض کرده است. اپل در اعتراض به این ادعا، پرونده را به دفتر اسناد ثبت اختراع ایالات متحده برد و با موفقیت از پرونده بیرون آمد؛ بااین‌حال PMC سال گذشته‌ی میلادی درخواست تجدید نظر داد و تصمیم هیئت‌منصفه مبنی بر بی‌اعتبار بودن ادعای مطرح‌شده درباره‌ی نقض پتنت‌ها را برگرداند. 

اپل در گفت‌و‌گو با بلومبرگ اعلام کرد از حکمِ دادگاه ناامید شده است و درخواست تجدید نظر ثبت می‌کند. گوگل و یوتیوب مدتی پیش موفق شدند از پرونده‌ای مشابه با PMC سربلند بیرون بیایند و پرونده‌ی این شرکت با نتفلیکس هم‌اکنون در جریان است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد PMC شرکتی است که صرفا پتنت ثبت می‌کند و سراغ استفاده از آن‌‌ها نمی‌رود. این شرکت ده‌ها پتنت دارد و از طریق شکایت از شرکت‌های مختلف به خاطر نقض پتنت‌هایش، درآمد کسب می‌کند.

این نخستین پرونده‌ی نقض پتنت‌ اپل نیست و قطعا آخرین آن‌ها نخواهد بود. اپیک گیمز جمعه‌ی گذشته باری دیگر از اپل شکایت کرد و جلسه‌ی دادرسی قرار است در ماه‌های آینده برگزار شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات