کارمزد پلی استور برای اکثر توسعه‌دهندگان به ۱۵ درصد کاهش می‌یابد

پنج‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده است کارمزد پلی استور برای یک میلیون دلار درآمد نخست هر توسعه‌دهنده در طول سال را از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد؛ اقدامی مشابه اپل در اپ استور.
تبلیغات

گوگل اخیرا تغییری مهم در سیاست‌های پلی استور (Google Play Store) اعمال کرده است. به ‌گزارش Wccftech، از تابستان پیش رو گوگل قصد دارد کارمزد پلی استور را نصف کند. این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی می‌افتد و اپل از سال گذشته‌ی میلادی سیاستی مشابه در پیش گرفته است.

گوگل می‌گوید: «از روز ۱ جولای ۲۰۲۱ (۱۰ تیر ۱۴۰۰) ما کارمزد خدمات گوگل پلی را که روی فروش کالاها یا خدمات دیجیتال اعمال می‌شود، به ۱۵ درصد برای یک میلیون دلارِ اولی که هر توسعه‌دهنده در سال کسب می‌کند کاهش می‌دهیم. با این تغییر، ۹۹ درصد از توسعه‌دهندگانی که در سطح جهان، کالا یا خدمات دیجیتال از طریق پلی استور می‌فروشند، با ۵۰ درصد کاهش هزینه مواجه خواهند شد.»

به گفته‌ی گوگل، این اقدام باعث می‌شود توسعه‌دهندگان سرمایه‌ی بیشتری برای استخدام مهندس و بازاریاب و افزایش ظرفیت سرور و موارد این‌چنینی در اختیار داشته باشند و رشد بیشتری تجربه کنند. 

همان‌طور که اشاره کردیم، اپل نیز اقدام مشابهی انجام داده است؛ اما اکثر توسعه‌دهندگان شکایاتی در این زمینه مطرح کرده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین منتقدان، اپیک گیمز (توسعه‌دهنده‌ی بازی فورتنایت) است که به‌صورت خودسرانه سیستم پرداخت مستقل به بازی‌اش اضافه کرد و در نتیجه‌ی این کار، گوگل و اپل فورتنایت را از فروشگاه‌های خود حذف کردند. 

تغییر جدید پلی استور شرکت‌های بزرگی را که سالانه بیش از یک میلیون دلار از طریق این فروشگاه درآمد کسب می‌کنند تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، اما برای توسعه‌دهندگانی که کارمزد ۳۰ درصدی را ناعادلانه می‌دانند بسیار مفید است. تغییرات جدید پلی استور و اپ استور باعث می‌شود توسعه‌دهندگان (به‌ویژه توسعه‌دهندگان کوچک) دید مثبتی به این دو فروشگاه داشته باشند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات