۶۰۰۰ درصد در ۷ روز؛ آلت‌کوین‌های خاموش دوباره فوران کردند

پنج‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در روزهای اخیر آلت‌کوین‌های خاموش به‌طور ناگهانی فوران کرده‌اند و علت این امر مشخص نیست.
تبلیغات

به گزارش کوین‌تلگراف، موجی در حال بالا بردن تمامی آلت‌کوین‌ها است؛ چهارشنبه این هفته تعدادی از آلت‌‌کوین‌هایی که برای مدت‌ها خاموش بودند، دوباره زنده شدند و بین ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ درصد افزایش داشتند.

بیشترین مقدار افزایش قیمت متعلق به کارما (KARMA) بود؛ پروژه‌ی رسانه‌ی اجتماعی که در ابتدا روی بلاک‌چین ایاس در ۲۰۱۸ شروع به کار کرد. در طول ۷ روز گذشته، ارزشی دلاری کارما ۶۵۳۰ افزایش پیدا کرد و از قیمت نازل ۰٫۰۰۰۴۶۴ به ۰٫۰۳۰۷۶۷ دلار رسید.

حجم ترید در همان دوره‌ی زمانی، شاهد افزایشی ۳۵,۴۰۰ درصدی بود؛ البته این بدین معنی نیست که نقدینگی فورا فراهم شد. حجم ترید از مقدار ۲ دلار شروع شد و تا چهارشنبه به ۷۱۰ دلار رسید.

بین ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، این توکن ۹۹ درصد از قیمت خود را از دست داد و در همان سال بود که پروژه شاهد آخرین فعالیت در حساب توییتر خود بود. در هفته‌ی گذشته کاربران زیادی به کانال تلگرام کارما اضافه شدند؛ اما خبری از تیم توسعه‌ی آن به گوش نرسیده است.

کارما در ۲۰۱۹ از بلاک‌چین ایاس به صرافی Worldwide Asset eXchange نقل مکان کرد و آخرین خبر از آن مربوط به ادغام توکن با والت ابری WAX بود. توکن پروتکل وکس (WAXP) در ماه گذشته به دلیل جنون NFT، به‌تنهایی رشدی ۳۸۴ درصدی ثبت کرد.

آلت‌کوینی دیگری که این هفته از خواب برخاسته، نستری (Nestree) با نماد EGG است که در هفت روز گذشته افزایش ناگهانی ۳۰۱۸ درصدی به خود دیده و از ۰٫۰۰۵۵۱۱ تا ۰٫۱۷۱۸۷۲ دلار افزایش یافته است. نصف این افزایش در چهارشنبه و در عرض ۵ دقیقه رخ داده است که به رشدی غیر عادی اشاره دارد. بیشتر از ۹۶ درصد حجم ترید ۷ میلیون دلاری این توکن از صرافی کره‌ جنوبی Bithumb آمده و بیشتر تریدها با وون کره جنوبی انجام شده است.

نستری در ۲۰۱۹ شروع به کار کرد و خود را به‌عنوان پیام‌رسانی روی بلاک‌چین و دارای سیستم پاداش، معرفی کرد. حساب توییتری این پروژه در طول زمان کم‌کارتر شده و در ۲۰۲۰ چهار پست و در ۲۰۲۱ تنها یک پست منتشر کرده است. آخرین اطلاعیه در مورد نقشه‌ی راه این کوین بود که اطلاعاتی مبهم در مورد توسعه روی وب‌سایتی با موضوع تجارت الکترونیک ارائه می‌داد.

اپلیکیشین نستری بیش از ۱۰ هزار بار از گوگل پلی استور دانلود شده است؛ اما بازبینی‌ها به این نکته اشاره دارد که اطلاعات شخصی از جمله شماره‌ی موبایل برای ثبت نام لازم است. یکی از کاربران نوشته است: «این امر برخلاف ذات اپلیکیشن‌های چت مبتنی بر بلاک‌چین است.»

همانگونه که اعداد بالا که از کوین‌مارکت کپ به دست آمده است، بازار رمزارز همیشه با تبعیض عمل نمی‌کند.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات