دادگاهی در آلمان، نقض پتنت ال جی توسط TCL را تأیید کرد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ال جی در دعوای حقوقی با TCL بر سر نقض پتنت برنده شده است. براساس حکم دادگاهی در آلمان، TCL یکی از پتنت‌های ال جی در زمینه‌ی شبکه‌ی LTE را نقض کرده است.
تبلیغات

ال جی الکترونیکس موفق شده است در دعوای حقوقی با TCL در آلمان بر سر نقض پتنت برنده شود. براساس گزارش ZDNet، دادگاه منطقه‌ایِ مانهایم آلمان در حکمی اعلام کرد TCL پتنت ال جی با شماره ثبت EP 2 627 146 B1  را نقض کرده است. گفته می‌شود این پتنت به فناوری LTE ارتباط دارد.

ال جی اقداماتی فوری انجام می‌دهد تا نگذارد TCL بدون کسب مجوز، از فناوری پتنت‌شده در گوشی‌های هوشمند استفاده کند. تی سی ال می‌تواند درخواست تجدید نظر بدهد. ظاهرا درخواست TCL به دادگاه پتنت فدرال آلمان برای ابطال این پتنت هنوز کامل نشده است. 

در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان و آذر ۱۳۹۸)، ال جی پرونده‌ی شکایت از TCL را با موضوع نقض سه پتنت ثبت کرد. از بین این پرونده‌ها ظاهرا فعلا یک پرونده به نتیجه رسیده است و دو پرونده‌ی دیگر همچنان در جریان هستند. جلسه‌ی استماع یکی از این پرونده‌ها در دادگاه، هفته‌ی گذشته آغاز شد و جلسه‌ی استماع پرونده‌ی دیگر در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) آغاز می‌شود. ال جی می‌گوید به‌شدت از دارایی‌های معنوی خود علیه هر نوع استفاده‌ی غیر مجاز حفاظت می‌کند. 

با انتشار گزارش‌های ضدونقیض، آینده‌ی واحد موبایل ال جی که مدت‌ها است ضرردهی می‌کند، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در نخستین ماه سال جاری میلادی، ال جی گفت در حال بررسی مسیر آینده‌ی واحد موبایل است و احتمال رخداد هر اتفاقی وجود دارد. براساس داده‌های IPlytics (یکی از شرکت‌های ناظر بر بازار)، تا ماه فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹)، ال جی از لحاظ پتنت‌های اساسی استاندارد 5G در رتبه‌ی سوم دنیا قرار دارد و حدودا ۳۷۰۰ پتنت در این زمینه ثبت کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات