اپل در تعطیلات ۲۰۲۰ سامسونگ را در فروش گوشی هوشمند پشت سر گذاشت

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ با پشت سر گذاشتن سامسونگ، اوپو، شیائومی و ویوو، توانست ۷۷٫۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کند.
تبلیغات

ترندفورس با تحلیل فروش گوشی‌‌ هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، اعلام کرد که اپل در این بازه زمانی توانسته است ۷۷٫۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد و با پشت ‌سر گذاشتن سامسونگ به پرفروش‌ترین شرکت حوزه موبایل تبدیل شود.

به نقل از جی‌‎اس‌ام‌‎آرنا، در گزارش ترندفورس گفته شده است که اوپو و شیائومی در مکان‌های بعدی قرار گرفتند و پس از این دو، هواوی قرار دارد و ویوو در مکان ششم دیده می‌شود. در باره زمانی اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۶۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار شده که نزدیک به ۳۰۷ میلیون دستگاه آن برای این ۶ شرکت سازنده موبایل بوده است. این ۶ شرکت ۸۴ درصد بازار را در اختیار دارند.

انتظار می‌رود فروش گوشی هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با کاهش ۶ درصدی مواجه شود؛ اما در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

اپل در فصل تعطیلات سال ۲۰۲۰ با عرضه گوشی‌ 5G و اجرا کردن استراتژی عرضه محصول با قیمت بالا، توانست درآمد خوبی کسب کند. در گزارش ترندفورس گفته شده است که بیش از ۹۰ درصد فروش اپل مربوط به آیفون ۱۲ بوده و انتظار می‌رود این شرکت تا ماه مارس (اواخر اسفندماه) بتواند ۵۴ میلیون دستگاه گوشی دیگر راهی بازار کند.

سامسونگ با کاهش فروش در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ توانست ۶۷ میلیون دستگاه عرضه کند. ازآنجایی‌که عرضه آیفون ۱۲ به تأخیر افتاد، تمرکز فروش محصولات اپل به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ معطوف شد. البته عملکرد سامسونگ به‌واسطه عرضه گلکسی اس ۲۱ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرد و این شرکت توانست ۶۲ میلیون دستگاه گوشی راهی بازار کند

اوپو، شیائومی و ویوو از مشکلات هواوی نهایت استفاده را برده‌اند و توانستند به ترتیب ۵۰، ۴۷ و ۳۱٫۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ راهی بازار کنند. انتظار می‌رود این شرکت‌ها بتوانند روش خود را در آینده حفظ کنند؛ اما کمبود بعضی از قطعات مهم ساخت گوشی باعث می‌شود نتوانند سهم بیشتری از بازار کسب کنند.

هواوی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ توانست ۳۴٫۵ میلیون دستگاه گوشی راهی بازار کند که البته کاهش ۲۱ درصدی نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود  فروش هواوی در آینده کمتر شود؛ مگر اینکه در طول ماه‌های آینده جنگ تجاری آمریکا و چین به پایان برسد و آمریکا تحریم‌های هواوی را بردارد. ترندفورس اعلام کرده است که هواوی در آینده با مشکل جدی‌تری در حوزه تأمین قطعات و مواد مورد نیاز برای ساخت گوشی مواجه خواهد شد. این موضوع روی فروش محصولات هواوی تأثیرگذار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات