گزارش‌ها از ریشه‌ای بودن مشکلات گوگل استادیا حکایت دارند

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد گوگل نتوانسته است به انتظارات خود از سرویس استادیا در سال ۲۰۲۰ دست پیدا کند و به همین دلیل، استودیوهای بازی‌سازی این شرکت تعطیل شده‌اند.
تبلیغات

به گزارش ورج، بلومبرگ و وایرد در گزارش‌هایی مختلف به مشکلات سرویس استریم بازی استادیا اشاره کرده‌اند. این گزارش تنها چند هفته پس از بسته شدن استودیوهای بازی‌سازی استادیا منتشر شده است و به سرمایه‌گذاری نکردن گوگل روی استادیا و استودیوهای داخلی این سرویس اشاره دارد.

فیل هریسون، مدیر بخش استادیا، در Developer Confrence 2019 اعلام کرده بود که گوگل سرمایه‌گذاری زیادی روی سرویس استادیا انجام داده است؛ اما براساس گزارش وایرد، ماه‌ها طول کشید تا برای ساخت بازی توسعه‌دهنده استخدام کند. یکی از اهداف گوگل این بود که در طول پنج سال، نزدیک به ۲۰۰۰ توسعه‌دهنده بازی استخدام کند که این اتفاق هیچ ‌وقت رخ نداد.

در ادامه این گزارش گفته شده است که استادیا در زمان عرضه، در مرحله آزمایشی قرار داشت و بسیاری از ویژگی‌های مهم را پیش روی کاربران قرار نمی‌داد. گوگل در تبلیغات این سرویس به ویژگی‌هایی اشاره کرده بود که هیچ‌کدام آن‌‌ها در زمان عرضه وجود نداشتند.

براساس این گزارش‌ها، گوگل به انتظارات خود در سال ۲۰۲۰ نرسیده است و نتوانسته به تعداد مناسبی کاربر جذب کند یا کنترلرهای این سرویس را بفروشد.

گوگل سعی داشت با عرضه بازی‌های مختلف روی استادیا کاربران را به استفاده از این سرویس تشویق کند؛ از جمله این بازی‌ها می‌توان به Red Dead Redemption 2 اشاره کرد که برای عرضه آن روی استادیا ده‌ها میلیون دلار هزینه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات