ورود صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان به صنعت بازی‌ ویدئویی

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان ‌اکنون مالک ۳٫۵ درصد سهام اکتیویژن، ۲٫۵ درصد سهام الکترونیک آرتز و ۳٫۵ درصد سهام تیک-تو است.
تبلیغات

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) که یک گروه سرمایه‌گذاری بزرگ به رهبری محمد بن سلمان است، روی شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی از جمله الکترونیک آرتز، اکتیویژن بلیزارد و تیک-تو سرمایه‌گذاری کرد؛ مبلغ این سرمایه‌گذاری ۳٫۳ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش Eurogamer، این سرمایه‌گذاری در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ انجام شد و حالا اطلاعات آن در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده است.

براساس این اطلاعات، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان درحال‌حاضر نزدیک به ۱٫۳ میلیارد دلار سهام (۳٫۵ درصد) شرکت اکیتویژین بیلیزارد و ۱ میلیارد دلار سهم (۲٫۵ درصد) شرکت الکترونیک آرتز را در اختیار دارد.

این سازمان عربستانی نزدیک به ۸۲۵ میلیون دلار روی شرکت تیک‌-تو، سازنده بازی‌های GTA سرمایه‌گذاری کرده و ‌اکنون مالک ۳٫۵ درصد از سهام این شرکت است.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان روی شرکت‌هایی که در خارج از حوزه بازی‌ ویدئویی فعالیت می‌کنند هم سرمایه‌گذاری کرده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی Live Nation Entertainment اشاره کرد. حتی ۴٫۴ میلیارد دلار سهام شرکت اوبر هم در اختیار این سازمان است.

البته این اولین سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در حوزه بازی‌ ویدئویی نیست. این شرکت در نوامبر سال گذشته یک سوم سهام شرکت SNK را خریداری کرد و بعدا این مقدار را به ۵۱ درصد افزایش داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات