کافی‌نت‌ها در حال تبدیل به معادنی برای استخراج ارز دیجیتال هستند

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها بیان می‌کنند بسیاری از کافی‌نت‌ها در مناطقی مانند ویتنام برای کسب درآمد بیشتر به معادنی برای استخراج رمزارزها تبدیل شده‌اند.
تبلیغات

افزایش ارزش رمزارزها بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ‌و‌کوچک را وسوسه کرده است؛ به‌طوری‌که رسانه‌ی خبری Videocards از تغییر وضعیت شغلی برخی از کافی‌نت‌ها به مراکزی برای استخراج رمزارزها خبر می‌دهد.

شیوع بیماری کرونا موقعیت فعالیت را برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به‌خطر انداخت. دراین‌بین، شاید کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها بیشترین ضربه را متحمل شده باشند. حال به‌نظر می‌رسد صاحبان چنین مشاغلی برای جلوگیری از استمرار ضرر و زیان بیشتر راهکار جدیدی در پیش گرفته‌اند: استخراج رمزارز.

یکی از صاحبان این کافی‌نت‌ها در کشور ویتنام از تبدیل تجارت خود به استخراج ارزهای دیجیتال ازطریق پردازنده‌های گرافیکی خبر داده است. او در صفحه‌ی فیسبوک خود می‌نویسد که سودآوری و درآمدزایی این کار خیلی بیشتر از کاربری قبلی مغازه او بوده است و به سایر همکاران خود نیز توصیه می‌کند برای مشاوره‌ی رایگان به او مراجعه کنند.

تبدیل شدن کافی نت ها به مرکز استخراج ارز دیجیتال

در تصاویر منتشرشده از این کافی‌نت‌، تعداد زیادی کارت گرافیک GeForce RTX 3080 را مشاهده می‌کنیم که دلیل آن مالک مغازه است که فروشگاه قطعات کامپیوتری محسوب می‌شود. البته نمی‌توان کسی را به‌خاطر تلاش برای کسب درآمد بیشتر سرزنش کرد؛ اما باتوجه‌به کمبود شدید کارت گرافیک‌های جدید انویدیا در بازار، عده‌ای عقیده دارند فروش این کارت‌ها و استفاده از درآمد آن برای ادامه‌ی این روند می‌توانست ساده‌تر از راه‌اندازی مزرعه‌ی استخراج باشد. درواقع، کارت گرافیک‌های قدرتمند RTX 3080 می‌توانند برای مصارف به‌مراتب مفیدتری استفاده شوند؛ درحالی‌که در اینجا تنها قربانی استخراج رمزارز  بیشتر می‌شوند.

استخراج ارز دیجیتال
مقاله‌های مرتبط:

    در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، اخبار زیادی از تأثیر تجارت ارزهای دیجیتال در دنیای تکنولوژی و گیمینگ به‌گوش می‌رسند؛ از خرید عمده‌ی کارت گرافیک‌های کمیاب گیمینگ گرفته تا استفاده از لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر کارت گرافیک‌های RTX انویدیا به‌منظور استخراج اتریوم و... که به‌تأیید کارشناسان، از عوامل مؤثر در دسترسی‌نداشتن کاربران واقعی این محصولات در بازار متلاطم جهان بوده است. افزایش روزافزون ارزش این رمزارزها بسیاری از تاجران و سرمایه‌گذاران را برای ورود به این حوزه ترغیب کرده است و این اتفاق درکنار کاهش ظرفیت تولید شرکت‌های بزرگ صنعت تکنولوژی به‌دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، از‌جمله عواملی هستند که دست‌به‌دست هم داده تا کمبود عرضه و افزایش قیمت این محصولات در بازار را شاهد باشیم.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات