گارتنر: فروش گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۱ درصد افزایش پیدا خواهد کرد

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
پیش‌بینی می‌شود فروش گوشی‌ هوشمند در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا کند. فروش گوشی‌ 5G هم ۳۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود.
تبلیغات

به گزارش GSM Arena و براساس پیش‌بینی مؤسسه‌ی گارتنر، فروش گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود؛ انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱٫۵ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار شود.

بازار گوشی ‌هوشمند به واسطه شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰٫۵ درصد کاهش پیدا کرد. در آن سال نزدیک به ۱٫۳۷۸ میلیارد دستگاه گوشی راهی بازار شد که نسبت به عرضه ۱٫۵۴ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۱۹، کاهش نشان می‌دهد.

سازمان گارتنر به این موضوع اشاره کرده است که تقاضا برای گوشی در منطقه آسیا، اروپای غربی و آمریکا لاتین افزایش پیدا می‌کند. همچنین احتمال دارد فروش گوشی هوشمند در چین  با افزایش ۴۰ میلیون دستگاه در مقایسه با سال قبل مواجه شود.

درادامه گزارش گارتنر آمده است که فروش گوشی‌ 5G هم ۳۵ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا می‌کند و احتمال دارد که نسبت به سال گذشته دو برابر شود. همچنین پیش‌بینی شده است که ارزان‌ترین گوشی‌های 5G با قیمت ۲۰۰ دلار راهی بازار شوند. فروش گوشی‌ 5G در چین هم افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات