وزیر پیشنهادی دولت جو بایدن، وضعیت تحریم هواوی را بررسی می‌کند

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جینا رایموندو، وزیر بازرگانی پیشنهادی جو بایدن، قصد دارد شرایط هواوی را بررسی و با مدیران صنعت مشورت کند تا برای ادامه‌ی تحریم تصمیم بگیرد.
تبلیغات

هواوی در سال ۲۰۱۹ توسط دولت دونالد ترامپ در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده‌ی آمریکا قرار گرفت که به‌ موجب آن، شرکت‌های آمریکایی بدون کسب مجوزهای لازم اجازه‌ی همکاری با هواوی ندارند. دوران ریاست ‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده رسما به پایان رسیده است و اکنون جو بایدن به‌عنوان رئیس‌ جمهور شناخته می‌شود. وزیر بازرگانی پیشنهادی دولت بایدن به‌تازگی اتفاقاتی که ممکن است در دوران ریاست‌ جمهوری بایدن برای هواوی رخ بدهد مشخص کرده است.

 جینا رایموندو، فرماندار رود آیلند که به‌تازگی توسط بایدن به‌عنوان وزیر بازرگانی آمریکا پیشنهاد شده است، در جلسه‌ای با اصحاب رسانه شرکت کرد. Android Authority به ‌نقل از رویترز می‌نویسد وقتی از رایموندو درباره‌ی احتمال حفظ هواوی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی  پرسیده شد، او گفت این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد. به‌طور مشخص‌تر، جینا رایموندو قصد دارد سراغ بررسی سیاست‌ها برود، با رسانه‌ها و اعضای صنعت و متحدان ایالات متحده مشورت کند تا بتواند ارزیابی جامعی از وضعیت فعلی انجام بدهد و بهترین تصمیم را برای امنیت ملی و اقتصادی ایالات متحده بگیرد. 

پاسخ وزارت بازرگانی آمریکا می‌تواند بدین معنی باشد که دولت بایدن احتمالا تصمیم می‌گیرد هواوی را از فهرست تحریم‌ها حذف یا تغییراتی در نوع تحریم این شرکت اعمال کند. در نظر داشته باشید که رایموندو هنوز به‌صورت رسمی به‌عنوان وزیر بازرگانی انتخاب نشده است و همچنین، دولت بایدن ممکن است پس از بررسی شرایط، تصمیم بگیرد هواوی را همچنان در فهرست شرکت‌های تحریم‌شده نگه دارد.

تقریبا دو سال است که تحریم‌های شدید ایالات متحده متوجه هواوی شده‌اند. این تحریم‌ها توانسته‌اند تا حد بسیار زیادی روی توانایی هواوی برای طراحی و تولید گوشی‌ هوشمند اثر بگذارند؛ تا حدی که شرکت چینی مجبور شد آنر را به ‌فروش برساند.

شماری از شرکت‌های آمریکایی اجازه‌ی ادامه‌ی همکاری تجاری با هواوی دارند؛ اما گوگل هنوز چنین مجوزی دریافت نکرده است؛ به ‌دلیل قطع ارتباط تجاری هواوی و گوگل، دستگاه‌های جدید شرکت چینی بدون GMS در دسترس قرار گرفته‌اند. وزیر بازرگانی جدید ایالات متحده گفته است به محافظت از شبکه‌های ارتباطی آمریکا در برابر شرکت‌های چینی نظیر هواوی و ZTE پای‌بند می‌ماند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات