نمایشگاه مجازی کتاب تهران فردا آغاز به کار می‌کند

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از برگزارنشدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران فردا، ۳۰ دی، آغاز به کار می‌کند.
تبلیغات

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب که هر ساله از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شد، امسال به‌علت شیوع ویروس کرونا لغو شد. بر‌همین‌اساس، خانه کتاب و ادبیات ایران شهریورماه به درخواست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب را در دستورکار قرار داد؛ البته این نمایشگاه ارتباطی با نمایشگاه بین‌المللی کتاب ندارد و برگزاری سی‌وسومین دوره‌ نمایشگاه تا زمانی مساعدتر به‌تعویق افتاده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب از اول تا ششم بهمن ازطریق نشانی tehranbookfair.ir و برای بخش بین‌الملل ازطریق نشانی tehranbookfair.com برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه نیز فردا ازطریق صفحه‌ی خانه کتاب و ادبیات ایران در آپارات پخش خواهد شد.

در اولین نمایشگاه مجازی کتاب، ۱،۷۳۲ ناشر داخلی ثبت‌نام کردند و ۱۰۰،۰۰۰ عنوان کتاب آماده‌ی عرضه هستند. در بخش خارجی نیز، ۱۸۰ ناشر با عرضه ۲۰،۰۰۰ عنوان کتاب حضور دارند. در بخش داخلی، ۲۰ درصد و در بخش خارجی، ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود. همچنین، قرار است از حدود ۱،۸۴۵ عنوان کتاب رونمایی و ۲۵ نشست فرهنگی داخلی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شود.

تاکنون ۸۱،۴۲۸ دانشجو و ۸،۰۰۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی و ۸،۰۰۰ طلبه درخواست دریافت بن کتاب کرده‌اند که یارانه‌ها روی کدملی آن‌ها شارژ شده است. امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت‌علمی ازطریق سایت خانه کتاب فراهم شده است؛ البته بودجه‌ی اختصاص‌یافته و سقف اعتباری تعیین‌شده برای هر استان متفاوت است و اولویت اختصاص یارانه با اشخاصی است که زودتر ثبت‌نام کرده باشند. میزان یارانه هم برای دانشجویان و طلاب ۲۰۰،۰۰۰ تومان و برای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها ۲۵۰،۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. گفتنی است ارسال کتاب‌های خریدشده از نمایشگاه برای خریدار رایگان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات