رشد ۲۵ درصدی ارزش بازار کامپیوتر شخصی در سال ۲۰۲۰

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰، ارزش بازار کامپیوتر شخصی در مقایسه با مقطع مشابه در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

به گزارش GSMArena و براساس اطلاعات منتشرشده توسط سازمان Canalys، بازار جهانی کامپیوتر شخصی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ برای سومین سه‌ماهه متوالی شاهد رشد بود. براساس برآورد Canalys، ارزش این بازار در بازه‌‌ی مذکور، در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۳ درصد و در مقایسه با سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۵ درصد افزایش داشته است.

بازار کامپیوتر شخصی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با افت مواجه شد؛ اما در ماه‌های بعد شاهد رشد بود. عرضه محصولات مربوط به کامپیوتر شخصی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲۹۷ میلیون دستگاه از جمله کامپیوتر قابل‌ حمل و رومیزی رسید. البته عرضه دسکتاپ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرد.

ارزش  بازار کامپیوترهای شخصی در سال ۲۰۲۰

لنوو همچنان پرچم‌دار این حوزه است و در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد افزایش فروش داشته است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۲٫۶ میلیون دستگاه کامپیوتر راهی بازار کرد و ۲۴ درصد این بازار را در اختیار دارد.

ارزش بازار کامپیوتر در سال ۲۰۲۰

HP در جایگاه دوم قرار دارد و نزدیک به ۶۷٫۶ میلیون دستگاه کامپیوتر فروخته است که در مقایسه با سال گذشته،  افزایش ۷ درصدی نشان می‌دهد. دل در جایگاه سوم قرار دارد؛ این شرکت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ توانست ۱۵ میلیون دستگاه کامپیوتر بفروشد و فروش کل سال را به ۵۰٫۳ میلیون دستگاه برساند.  در جایگاه چهارم و پنجم، اپل و ایسر قرار گرفته‌اند؛ این دو شرکت به ترتیب ۲۲٫۶ و ۲۰ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات