سهم AMD از بازار پردازنده‌ دسکتاپ، بعد از ۱۵ سال از اینتل بیشتر شد

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آمار سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، سهم بازار پردازنده‌ی دسکتاپ AMD برای اولین ‌بار در طول ۱۵ سال گذشته، از اینتل بیشتر شد.
تبلیغات

 به گزارش TechSpot و براساس اطلاعات منتشرشده توسط PassMark،اAMD یک قدم دیگر در جهت پایان‌ دادن به سلطه اینتل بر بازار پردازنده‌ی دسکتاپ برداشته است.

PassMark در آماری که مربوط به سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ می‌شود، به این موضوع اشاره کرده است که AMD نزدیک به ۵۰٫۸ درصد از بازار پردازنده‌ی دسکتاپ را در اختیار دارد؛ درحالی‌که سهم اینتل این بازار ۴۹٫۲ درصد است.

آخرین باری که AMD توانست سهم بازاری بیشتر از اینتل کسب کند، سه‌ماهه اول سال ۲۰۰۶ بود. در آن زمان AMD توانست ۵۳٫۹ درصد بازار را در اختیار بگیرد.

سهم بازار AMD از پردازنده‌های دسکتاپ

البته این موضوع در حوزه‌ی لپ‌تاپ‌ بسیار متفاوت است. اینتل ۸۳٫۸ درصد بازار پردازنده‌ی لپ‌تاپ را در اختیار دارد و سهم AMD از این بازار تنها ۱۶٫۳ درصد است. اینتل در بازار سرور هم حرف اول را می‌زند. این شرکت ۹۸٫۶۶ درصد بازار پردازنده‌ی سرور را در اختیار دارد و سهم AMD هم ۱٫۴ درصد است.

سهم بازار AMD از بازار پردازنده های لپ‌تاپ

با نگاه کلی به شرایط بازار پردازنده‌ و پیشتازی AMD در حوزه پردازنده‌ی دسکتاپ، فاصله‌ی AMD و اینتل به ۲۲٫۲ درصد رسیده است.

سهم بازار AMD در مقابل Intel

PassMark این اطلاعات را با جمع‌آوری نتیجه‌ی هزاران بنچمارک مختلف به‌ دست آورده؛ البته این آمار تنها مربوط به کامپیوترهای ویندوزی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات