مریخ ونچرز در استارتاپ خودرو۴۵ سرمایه‌گذاری کرد

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با سرمایه‌گذاری مریخ ونچرز روی استارتاپ خودرو ۴۵، فعال در زمینه‌ی فروش خودرو‌های کارکرده‌، مسیر این استارتاپ برای توسعه در سراسر استان‌های کشور هموار خواهد شد.
تبلیغات

گروه مریخ ونچرز روی استارتاپ خودرو۴۵ سرمایه‌گذاری کرد. استارتاپ خودرو ۴۵ با هدف حل مشکلات خرید‌و‌فروش خودروهای دست‌دوم شروع به فعالیت کرد. با‌توجه‌به مشکلات موجود در بازار خریدوفروش خودروهای کارکرده، بستر مناسب برای معاملات خودرو در کشور شکل نگرفته است. کلاه‌برداری، شفاف‌نبودن در قیمت‌گذاری و... در خریدوفروش و نقل‌و‌انتقالات خودرو باعث شد که ظهور پلتفرم‌های آگهی خودرو هم با مشکل مواجه شوند.

ورود فناوری به فرایند خریدوفروش خودرو تقاضا و حجم بازار خودرو کارکرده را افزایش داد؛ اما معاملات همچنان در بسترهای سنتی اتفاق می‌افتاد. درواقع، فضای مجازی هم نتوانست بازار این محصول را شفاف و امن کند. تلاش خودرو‌۴۵ بر شفاف‌سازی قیمت‌ها در معاملات امن با در‌دسترس قرار‌دادن شعب کارشناسی خودرو برای فروشندگان بود. سپس، قیمت‌ها دراختیار خریداران تأیید‌شده‌ی پلتفرم قرار می‌گیرند.

خودرو‌۴۵ در فرایند خریدوفروش یا نقل‌و‌انتقال خودرو حضور دارد تا بروز مشکلات را به‌حداقل برساند. این شرکت قصد دارد تا سه سال آینده، مراکز تخصصی خود در زمینه‌ی کارشناسی خودرو را با فعالیت بیش ‌از هزار نیروی انسانی در سراسر کشور گسترش دهد. هم‌اکنون، هشت مرکز فعال خودرو‌۴۵ در تهران، کرج، خرم‌آباد و اهواز در زمینه‌ی کارشناسی خودرو فعالیت می‌کنند.

با‌توجه‌به بازار روبه‌رشد صنعت خودرو در ایران و رشد سریع پلتفرم خودرو‌۴۵، مریخ‌ونچرز روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. مدیران مریخ‌ونچرز تیم مدیریتی حرفه‌ای و باانگیزه‌ی خودرو‌۴۵ را ازجمله دلایل اصلی خود برای سرمایه‌گذاری اعلام کرده‌اند. آن‌ها دراین‌باره گفته‌اند:

خودرو۴۵ به‌واسطه‌ی وجود زیرساخت و فناوری موردنیاز این صنعت، از ظرفیت مناسبی برای رقابت و رشد پرسرعت برخوردار است. ناگفته نماند خودرو۴۵ سریع‌ترین پلتفرم در بازار خریدوفروش خودرو‌های کارکرده است که فرایند خریدوفروش را از صف تا صد و در کمال امنیت و شفافیت انجام می‌دهد. این استارتاپ قابلیت رشد زیادی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده، بتواند در تمام شهرهای ایران مراکز کارشناسی خودرو خود را راه‌اندازی کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات