رشد ۷۵ درصدی فروش اپل واچ در سه ماهه سوم ۲۰۲۰

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس آمار منتشرشده از IDC، اپل در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ با فروش ۴۱٫۴ میلیون دستگاه پوشیدنی، افزایش ۷۵ درصدی فروش را در بخش اپل واچ تجربه کرد.
تبلیغات

بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، تغییر شیوه‌ی زندگی مردم و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها، ضرر هنگفتی را به بسیاری از صنایع، از جمله صنعت گوشی‌ هوشمند وارد ساخت. این امر برای بعضی شرکت‌ها مانند اپل نیز بسیار گران تمام شد؛ اما آنطور که مشخص است، اپل واچ و به‌صورت کلی تمامی محصولات پوشیدنی نه‌تنها از همه‌گیری ویروس کرونا متضرر نشده‌اند، بلکه افزایش فروش دو رقمی را در مقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته را به‌ثبت رسانده‌اند؛ به‌طوری‌که کسب‌وکار پوشیدنی‌های اپل با رشد ۳۸ درصدی در مقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته مواجه شده و سهم فروش اپل واچ نیز با یک جهش عظیم، ۷۵ درصد رشد را به خود دیده است.

غول فناوری واقع در کوپرتینو، در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰، به‌صورت کلی حدود ۴۱٫۴ میلیون دستگاه در گروه پوشیدنی‌ها به‌فروش رسانده است که شامل ایرپاد و ایرپاد پرو نیز می‌شود؛ درحالی‌که سال گذشته اپل موفق به فروش ۲۹٫۸ میلیون دستگاه از این محصولات شده بود. افزون‌براین، بخش مربوط به اپل واچ با رشدی ۷۵ درصدی در مقایسه‌با فروش ۶٫۸ میلیونی سال گذشته، موفق به فروش ۱۱٫۸ میلیون ساعت هوشمند شده است.

براساس آمار IDC، اپل با سهم ۲۱٫۶ درصد از بازار جهانی، رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین برندهای محصولات پوشیدنی، شامل ساعت هوشمند، ساعت‌های سنتی و مچ‌بند هوشمند را کسب کرده و شیائومی جلوتر از اپل با سهم ۲۴٫۵ درصدی در رتبه‌ی نخست قرار گرفته است؛ اما در نقطه‌ی مقابل و دسته‌ی پوشیدنی‌هایی که شامل هدفون‌های بی‌سیم می‌شود، اپل با فاصله‌ای چشمگیر ۳۳٫۱ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد؛ درحالی‌که شیائومی با سهم ۱۳٫۴ درصدی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد. هواوی نیز با عرضه ۱۳٫۷ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی در بازه‌ی زمانی منتهی به سپتامبر جلوتر از سامسونگ در جایگاه سوم قرار دارد.

کل صنعت پوشیدنی‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ با فروش کلی ۱۲۵ میلون دستگاه، رشد ۳۵٫۱ درصدی را تجربه کرده و به‌گفته‌ی IDC، بخشی از این رشد فروش به لطف دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه، از جمله اپل واچ SE رقم خورده است. رشد دو رقمی نه‌تنها تقاضای زیاد خریداران؛ بلکه ورود بسیاری از افراد به دنیای پوشیدنی‌های هوشمند برای نخستین‌بار را نیز نشان می‌دهد. رامون تی لاماس، مدیر تحقیقات IDC، ادعا می‌کند که بازار گجت‌های پوشیدنی در فصل‌های بعدی نیز روند روبه رشد خود را ادامه خواهد داد؛ زیرا مصرف‌کنندگان تمایل زیادی به خرید دستگاه‌های پوشیدنی از خود نشان می‌دهند و کاربرانی که قبلا از این نوع محصولات خریداری کرده‌اند نیز تمایل به خرید محصولی به‌روزتر دارند.

ناگفته نماند که اپل دیگر فروش واحدهای سخت‌افزاری‌اش را گزارش نمی‌دهد، بنابراین اطلاعات منتشرشده از IDC فقط یک برآورد است. از طرف دیگر، اپل در گزارش مالی گذشته‌اش به رکورد درآمد ۷٫۹ میلیارد دلاری اشاره کرده بود که آن را از لحاظ درآمد به رکورددار بازار بدل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات