بنیان‌گذار هواوی: سیاست‌مداران آمریکایی خواهان از بین رفتن هوآوی هستند

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود رن ژنگ‌فئی، بنیان‌گذار شرکت هواوی، روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی احساسی با کارمندان افتخاری آنر خداحافظی کرده است.
تبلیغات

مؤسس شرکت هواوی رن ژنگ‌فئی، روز پنج‌شنبه در یک متن خطاب به کارمندان بخش آنر گفت: «برخی از سیاستمداران آمریکایی خواهان نابودی شرکت هستند.» رن ژنگ‌فئی همچنین آنر را تشویق کرد پس از جدایی دو شرکت، تبدیل به رقیب هواوی شود.

بر طبق گزارش رویترز، ژنگ‌فئی در مجمع کارمندان شرکت با خطاب قرار دادن آنر به‌عنوان زیرمجموعه هواوی، مقصر فروش اخیر را حجم زیاد تحریم‌های آمریکا دانست. نظرات ژنگ‌فئی با بیانیه اخیر هواوی در رابطه با فشار شدید دولت آمریکا بر این شرکت همسو است.

ژنگ‌فئی در سخنرانی خود گفت: «تکرار تحریم‌های شدید و دنباله‌دار آمریکا بر ضد هواوی، در نهایت ما را به این نتیجه رساند که برخی سیاست‌مداران آمریکایی خواهان نابودی ما هستند؛ نه اینکه فقط ما را اصلاح کنند.»

در پیغام ژنگ‌فئی آمده است: « هواوی توانایی مقابله با مشکلات را داشت؛ اما خواهان ریسک در ارتباط با معیشت میلیون‌ها کارمند آنر نبود ... تنها به‌ خاطر اینکه خودمان در خطر هستیم، خواهان در خطر انداختن کارمندانمان نیستیم.»

رویترز به استناد منابع صنعتی، گزارش داد رقیبان هواوی به دلیل پیش‌بینی کاهش سهم بازار این شرکت در حال افزایش سطح تولیدات خود هستند.

بر اساس پیش‌بینی یک شرکت تحقیقات بازار، انتظار می‌رود کاهش سهم هواوی در بازار جهانی گوشی هوشمند تا سال ۲۰۲۱ به ۴ درصد برسد. این درحالی است که بر اساس پیش‌بینی‌ها، برندهایی مانند شیائومی و اوپو این بخش از بازار را تصاحب خواهند کرد. با درنظرگرفتن خروج آنر از مجموعه شرکت‌های هواوی، انتظار می‌رود فروش هواوی به‌تدریج کاهش بیشتری پیدا کند.

رن ژنگ‌فئی بنیان‌گذار هواوی

ژنگ‌فئی در سخنرانی خود ضمن ترغیب این برند زیرمجموعه برای تبدیل شدن به رقیب هواوی پس از جدایی دو شرکت، خطاب به نیروی کار آنر چنین گفت: «عبور از هواوی باید شعار انگیزشی شما باشد.»

با توجه ‌به تغییرات درحال‌وقوع در دولت آمریکا، آینده گوشی‌های هوشمند شرکت هواوی ‌در حال دستیابی به سطحی از ثبات است. دولت ترامپ به‌صورت ویژه در ارتباط با هواوی سخت‌گیرانه برخورد کرد و این شرکت را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا توصیف می‌کرد. با روی کار آمدن دولت بایدن، امکان کاهش برخی از تحریم ها وجود دارد؛ اما مشکل است بگوییم سیاست‌های مربوط به این موضوع چگونه شکل خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات