فاکسکان تأمین تجهیزات و قطعات سرورهای گوگل را بر عهده می‌گیرد

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در صورت صحت داشتن گزارش‌ها، فاکسکان تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز سرورهای گوگل را در کارخانه‌های ایالت ویسکانسین آمریکا آغاز خواهد کرد.
تبلیغات

یکی از سیاست‌هایی که دولت دونالد ترامپ داشت و به‌نظر می‌رسد  همچنان ادامه دارد، تولید محصولات شرکت‌های آمریکایی در خاک ایالات متحده است. درواقع شرکت‌های بزرگی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت یا حتی کوالکام تحت فشار دولت ایالات متحده قرار دارند که محصولات خود را در داخل ایالات متحده تولید کنند یا حداقل وظیفه تولید انبوه آن‌ها را به کارخانه‌های چینی نسپارند.

در پی اجرایی شدن چنین سیاست‌هایی، شرکت‌هایی مانند فاکسکان و TSMC برای اینکه همچنان امکان همکاری با شرکای آمریکایی داشته باشند به احداث کارخانه‌هایی در خاک ایالات متحده روی آوردند؛ برای مثال می‌توان به کارخانه‌های فاکسکان در ایالت ویسکانسین آمریکا اشاره کرد که گویا از این پس وظیفه تولید انبوه تجهیزات و قطعات مورد نیاز سرورهای گوگل را بر عهده خواهد داشت.

طبق گزارش رسانه معتبر بلومبرگ، مراحل احداث خط تولید کارخانه شروع شده است و تولید انبوه محصولات مورد نیاز سرورهای گوگل، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود. درحال‌حاضر مقام‌های فاکسکان وجود اهداف کارخانه‌های ایالت ویسکانسین را تأیید کرده‌اند؛ اما نامی از مشتریان خود نبرده‌اند. در هر صورت به‌نظر می‌رسد یکی از مشتریان اصلی فاکسکان، گوگل باشد.

عقد چنین قراردادی به‌معنی درآمد میلیارد دلاری برای فاکسکان طی سال‌های آینده خواهد بود؛ قراردی پرسود که فاکسکان توانسته است با حمایت دولت ترامپ و مقام‌های جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین به دست آورد. انتظار می‌رود فاکسکان کارخانه‌های بیشتری در ایالات متحده احداث کند که یکی از آن‌ها در زمینه تولید LCD فعالیت خواهد داشت. با آغاز فعالیت کارخانه‌های فاکسکان انتظار می‌رود ۱۳ هزار موقعیت شغلی ایجاد شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات