رئیس بخش امنیتی اپل به پرداخت رشوه برای اخذ مجوز اسلحه متهم شد

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
توماس مویر، معاون ارشد امنیتی اپل، به دلیل اهدای ۲۰۰ دستگاه آیپد به ارزش ۷۰ هزار دلار به اداره کلانتری سانتا کلارا در ازای مجوز حمل سلاح، به پرداخت رشوه متهم شده است.
تبلیغات

بر اساس اخبار منتشرشده رئیس بخش امنیت جهانی اپل، توماس مویر (Thomas Moyer)، یکی از چهار متهم پرداخت رشوه در سانتا کلارا (سومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا) و بخشی از رسوایی مجوز اسلحه است. طبق گفته‌های دادستانی سانتا کلارا، این پرونده شامل اهدای ۲۰۰ دستگاه آیپد به ارزش ۷۰ هزار دلار به اداره کلانتری، در ازای چهار مجوز حمل پنهانی اسلحه است.

طبق قوانین ایالت متحده، حمل اسلحه بدون مجوز و به‌صورت پنهانی جرم محسوب می‌شود و توماس مویر به جرم اهدای صدها دستگاه آیپد به کلانتری شهر سانتا کلارا برای دریافت مجوز حمل اسلحه‌ی پنهانی برای کارمندان اپل، به اعمال نفوذ و پرداخت رشوه متهم شده است. دادستانی منطقه سانتا کلارا روز دوشنبه اعلام کرد که پرونده‌ی ‌توماس مویر بخشی از تحقیقات دوساله در مورد فساد در کلانتری سانتا کلارا است. دادگستری در بیانیه‌ای اعلام کرد که مویر موافقت کرده است در ازای دریافت چهار مجوز برای کارمندان اپل، ۲۰۰ دستگاه آیپد به کلانتری محلی اهدا کند.

دفتر دادستانی در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که این معامله با توجه ‌به تحقیقات دادگستری و شناسایی افراد متخلف در کلانتری محلی، در آگوست ۲۰۱۹ (مرداد ۱۳۹۸) با شکست همراه شد. همچنین معاون کلانتری سانتا کلارا، ریک سونگ و سروان جیمز جنسن در این طرح متهم به موافقت با دریافت رشوه شده‌اند. جنسن در اوایل سال جاری میلادی به اتهام رشوه‌خواری و توطئه، در یک رسوایی ۹۰ هزار دلاری مرتبط با کارزار انتخاباتی کلانتر لوری اسمیت، متهم شده بود؛ اما به اسمیت که از سال ۱۹۹۸ عضو این کلانتری است، هیچ اتهامی در این مورد وارد نشده است. دفتر مرکزی اپل در سانتا کلارا، در قلب دره‌ی سیلیکون‌ولی واقع است.

رشوه

 اد سوانسون (وکیل مویر) در بیانیه‌ای به این نکته اشاره می‌کند که موکلش هیچ اشتباهی نکرده و با بالاترین صداقت در طول زندگی حرفه‌ای خود عمل کرده است و این یک دعوای حقوقی بین دادستانی و کلانتر سانتا کلارا محسوب می‌شود.

این ماجرا در وضعیتی اتفاق می‌افتد که امنیت در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات اصلی شرکت‌های فناوری تبدیل شده است؛ زیرا آن‌ها مردم را به خشونت بیشتر علیه خود تحریک کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸ یک زن با تیراندازی به سمت کارکنان مقر یوتیوب در نزدیکی سن برونو، قبل از اینکه به خود شلیک کند، سه کارگر گوگل را زخمی کرد. در اوایل سال جاری میلادی، مردی از سانفرانسیسکو با یک بطری نوشیدنی و گل در خانه تیم کوک (مدیرعامل اپل) حاضر شد و در فرصتی دیگر بدون اجازه وارد خانه‌ی مدیرعامل شرکت اپل شد و اظهارات تهدیدآمیزی انجام داد.

اپل و مویر تاکنون به پرسش‌ها در این مورد پاسخ نداده‌اند. نظر شما کاربران زومیت در مورد متهم شدن رئیس بخش جهانی امنیت اپل به پرداخت رشوه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات