هواوی با تأسیس کارخانه‌ی تولید تراشه‌ به‌ دنبال دور زدن تحریم‌های آمریکا است

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش فاینانشال تایمز، هواوی قصد دارد با تأسیس کارخانه‌ی جدید شانگهای به ‌منظور تولید تراشه‌ برای زیرساخت‌های ارتباطی خود، تحریم‌های آمریکا را دور بزند.
تبلیغات

با توجه ‌به فشارهای حداکثری که در طی ماه‌های گذشته از جانب آمریکا و کشورهای دیگر به هواوی وارد شده، این شرکت چینی در زیرساخت ارتباطاتی خود با مشکلات جدی رو‌به‌رو شده است. با‌این‌حال اگر هواوی بتواند ازطریق تأسیس شرکت جدید در شانگهای در تولید تراشه‌های مورد نیازش به خودکفایی برسد، احتمالا در دور زدن تحریم‌های آمریکا قدم مهمی برخواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، این کارخانه‌ی جدید تا زمانی ‌که تراشه‌های تولیدشده به پایداری و استانداردهای مد نظر هواوی برسند، توسط یکی ‌از شرکای هواوی، یعنی مرکز تحقیق‌ و ‌توسعه‌ی IC شانگهای اداره خواهد شد.

اطلاعات جدید درباره‌ی این کارخانه حاکی از این است که تولید تراشه‌های قدیمی ۴۵ نانومتری برای شروع در دستور کار قرار داد. با‌این‌حال طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان سال ۲۰۲۱ این کارخانه باید توان تولید تراشه‌های ۲۸ نانومتری و تا پایان سال ۲۰۲۰ توان تولید تراشه‌های ۲۰ نانومتری داشته باشد؛ موضوعی که البته چشم‌انداز بلندمدت چینی‌ها را در این زمینه نشان می‌دهد؛ زیرا طبق همین برنامه‌ریزی‌ها، انتظار نمی‌رود تا پایان دهه‌ی فعلی میلادی، هواوی از حیث تراشه‌های تولیدی قادر به رقابت با همتایان آمریکایی باشد. 

تاکنون درباره‌ی این صحبت شده است که تراشه‌های مورد بحث در دستگاه‌های اینترنت اشیاء، تلویزیون‌های هوشمند و زیرساخت‌های 5G مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما فعلا صحبتی از استفاده یا عدم استفاده از این تراشه‌ها در گوشی‌های هوشمند هواوی نشده است.

برخی از گزارش‌های اخیر حاکی از این هستند که هواوی می‌تواند قسمت‌هایی از فناوری تراشه‌هایش را از تولیدکنندگان آمریکایی تهیه کند؛ با‌این‌حال این موضوع برای زیرساخت 5G این شرکت که اهمیت بسیار بالایی در درآمد‌ هواوی دارد، صدق نخواهد کرد؛ افزون‌ بر این مشخص نیست وضعیت تحریم‌های فعلی در آینده بدتر خواهد شد یا خیر.

دیدگاه خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. به ‌نظر شما تحریم‌های آمریکا در نهایت موجب سقوط امپراطوری هواوی خواهد شد یا در بلندمدت باعث شکوفایی این شرکت می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات