سامسونگ پردرآمدترین سه‌ماهه‌ی مالی تاریخ خود را به‌ثبت رساند

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ امروز نتایج مالی خود را برای سه‌ماهه سوم سال مالی، در بازه‌ی زمانی جولای تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.
تبلیغات

سامسونگ با عملکرد فراتر از انتظار خود، در بخش گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی درآمد هنگفتی را به‌ دست آورده است. سامسونگ به‌ لطف تقاضای شدید مصرف‌کننده و مدیریت خوب در زنجیره تأمین، توانسته‌ است در طول سه‌ماهه گذشته، درآمد کلی، ۶۶٫۹۶ تریلیون وون ( ۵۹٫۲ میلیارد دلار)، را ثبت کند و سود عملیاتی سه‌ماهه‌ی آن نیز با ۵۲ درصد جهش نسبت به سه‌ماهه دوم به ۱۲٫۳۵ تریلیون وون (۱۰٫۸۹ میلیارد دلار)، رسیده است که ناشی از رشد فروش تلفن‌های هوشمند و محصولات الکترونیکی مصرفی است.

سود عملیاتی سامسونگ بیش از ۵۲ درصد افزایش داشته است 

با افزایش تقاضای بازار، در سه‌ماهه سوم، فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ، به‌ لطف فروش خوب گلکسی نوت 20 و گلکسی زد فولد، ۵۰ درصد افزایش را به خود دیده است و یکی از دلایل مهم آن نیز عملکرد خوب سامسونگ، در بازار هند بیان می‌شود. بااین‌حال، سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که سود آن‌ها در سه‌ماهه چهارم کاهش یابد، دلیل اصلی این امر کاهش تقاضای تراشه‌های حافظه و رقابت شدید در تلفن‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی مصرفی است؛ اما سامسونگ قصد دارد با راه اندازی گوشی‌های تاشو و گوشی‌های ارزان‌قیمت 5G، آن‌را جبران کند و فروش خود را در سال آینده افزایش دهد.

ناگفته‌ نماند همان‌طور که تقاضا برای تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه‌سوم، به‌طور قابل توجهی افزایش یافت، به واسطه‌ی آن، واحدهای حافظه، تراشه و واحدهای الکترونیکی مصرفی سامسونگ مانند بخش تلویزیون‌ها و لوازم‌خانگی نیز رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات