درآمد ال جی دیسپلی در سه‌ماهه‌ دوم سال ۲۰۲۰، ۲۷ درصد افزایش یافت

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
تغییرات سبک زندگی حاصل از شیوع ویروس کرونا، در سودآوری ال‌جی دیسپلی نقش مؤثری داشته و به افزایش ۲۷ درصدی درآمد شرکت کره‌ای منتهی شده است
تبلیغات

ال‌جی دیسپلی (LG Display) پس از هفت فصل، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ به بالاترین سودآوری دست یافت. شرکت یادشده در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ بیشترین میزان سودآوری را تجربه‌ کرده بود.

غول تولید نمایشگر کره‌ی جنوبی اعلام کرد سود عملیاتی این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی از حد پیش‌بینی تحلیلگران فراتر رفته و به ۱۶۴ میلیارد وون (حدود ۱۸۲ میلیون دلار) رسیده است. تحلیلگران این کشور میزان سود ال‌جی دیسپلی در این بازه‌ی زمانی را حدود ۶۵ میلیارد وون (72 میلیون دلار) تخمین زده بودند.

همچنین به گفته‌ی کارشناسان این شرکت کره‌ای، در زمان ذکرشده ال‌جی دیسپلی ۶/۷ تریلیارد وون (حدود ۷/۵ میلیارد دلار) سود فروش داشته است. این درحالی است که سود فروش ال‌جی دیسپلی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، ۵/۳ تریلیارد وون (۴/۶۳ میلیارد دلار) و در سال گذشته ۵/۸ تریلیارد وون (۵/۱ میلیارد دلار) بود.

شیوع ویروس کرونا به کسب‌وکارهای زیادی ضرر زده است؛ اما به‌ نظر می‌رسد ال‌جی دیسپلی در این زمان توانسته است بعد از چندین ماه به وضعیت مطلوبی دست پیدا کند. با همه‌گیری کووید ۱۹ و آغاز دورکاری و افزایش آموزش مجازی، تقاضا برای نمایشگرهای ال‌جی برای کامپیوترها افزایش یافته و همین موضوع، درآمد ال‌جی دیسپلی را افزایش داده است.

به گفته‌ی ال‌جی دیسپلی، در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی تقاضا برای پنل OLED از سوی مشتریان استراتژیک از جمله اپل، رشد زیادی داشته است. همان‌طور که می‌دانید، به‌تازگی شرکت کوپرتینویی گوشی‌های آیفون 12 را با پنل‌ OLED شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ دیسپلی عرضه کرده است.

علاوه ‌بر نمایشگر‌، تلویزیون‌های ال‌جی دیسپلی در مدت یادشده به دلیل افزایش دورکاری و تأسیس کارخانه‌ی تولید پنل OLED در گوانگژو چین با رشد تقاضا روبه‌رو شدند. افزایش عرضه و تقاضای پنل‌ LCD نیز به بازیابی ضرر شرکت در سه‌ماهه‌ی قبل کمک کرد.

به گفته‌‌ی ال‌جی دیسپلی، همه‌گیری کرونا در ابتدا فعالیت‌ بخش‌های عملیاتی کارخانه‌ی تولید پنل تلویزیون OLED را به‌کُندی پیش می‌برد؛ اما شرکت با افزایش تولیدات این کارخانه‌ در نیمه‌ی دوم امسال، وضعیت پیش‌آمده را جبران کرده و تولیدات آن‌ را در مقایسه با نیمه‌ی اول سال به دوبرابر افزایش داده است.

به گفته‌ی کارشناسان شرکت‌ کره‌ای، شیوع‌ کرونا تغییراتی در سبک زندگی افراد ایجاد کرده و  استفاده از تلویزیون و دستگاه‌های الکترونیکی را افزایش داده؛ اما نوسانات بازار را نیز بیشتر کرده است و این شرکت برای جلوگیری از ضرر در نوسانات افزایشی بازار انعطاف‌پذیر می‌شود. گفته می‌شود درآمد کسب‌شده‌ی این شرکت در زمان یادشده ۴۳ درصد از دستگاه‌های فناوری اطلاعات، ۲۹ درصد از موبایل و سایر دستگاه‌ها و در نهایت ۲۸ درصد از پنل تلویزیون به دست آمده است.

به‌تازگی ال‌جی الکترونیک تلویزیون‌ رول‌شدنی OLED R را با قیمت ۱۰۰ میلیون وون (حدودا ۸۷ هزار دلار) در کره‌ی جنوبی تولید کرده است؛ پنل‌ این نوع تلویزیون‌ به دست ال‌جی دیسپلی ساخته‌ می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات