مجوزهای استخراج ارز دیجیتال جعلی هستند

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی است که مجوزهای استخراج ارز دیجیتال صادره از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در سطح جامعه دیده می‌شود. حال مرکز توسعه تجارت الکترونیکی  ‌به این موضوع واکنش نشان داد.
تبلیغات

ظاهرا برخی افراد با استفاده از مجوزی که ادعا می‌شود مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر کرده، ارز دیجیتال استخراج می‌کنند.

روابط‌عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گزارش می‌کند که از جعل نوعی مجوز برای فعالیت در حوزه‌ی استخراج رمزارز اطلاع یافته و بر همین اساس، اعلام می‌کند که تنها وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند چنین مجوزی ارائه کند.

در مجوز جعلی نوشته شده که با کسب اجازه از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، فرد دارنده می‌تواند به‌مدت یک سال رمزارز استخراج کند. بااین‌حال، روابط‌عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرده که چنین مجوزی را صرفا سامانه‌ی بهین‌‌یاب و سازمان‌‌های صنعت، معدن و تجارت در هر استان صادر می‌کند و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این حوزه مجوزی صادر نمی‌کند.

مجوز جعلی استخراج رمز ارز

پیش‌ازاین، کانون صرافان اعلام کرده بود که به‌دلیل صادرنشدن مجوز برای فعالیت صرافان حوزه‌ی استخراج رمزارز، خریدوفروش ارز دیجیتال در ایران غیرقانونی است. باتوجه‌به اینکه فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال از ۱۳ مرداد سال پیش در کشور قانونی اعلام شد، فعالان این حوزه هنوز با ابهام‌های عمده‌ای مواجه هستند و تصمیم دولت مبنی‌بر غیرقانونی‌بودن خریدوفروش ارز دیجیتال را در تناقض شدید با روند آزادسازی صنعت استخراج در کشور می‌دانند.

اطلاعیه‌ی کامل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را درادامه مشاهده می‌کنید:

به گزارش روابط‌عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پیرو اطلاع از جعل نوعی مجوز فعالیت صادره از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حوزه دستگاه‌‌های استخراج رمزارز، به اطلاع کلیه کسب‌وکارهای فعال در این حوزه و مردم شریف ایران می ‌رساند طبق بند 2 تصویب ‌نامه شماره 58144/ت55637هـ مورخ 1398/05/13 هیئت محترم وزیران، فعالیت در حوزه استخراج رمز‌ارزها فقط با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است که سازوکار اجرایی آن به‌استناد «دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه بهره‌ برداری برای فعالیت استخراج رمزارز» به شماره 5007 مصوب 1398/08/22 ابلاغ شده است.براین‌اساس صدور این مجوز صرفا ازطریق سامانه بهین‌یاب و توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در هر استان انجام می‌‌شود و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این حوزه هیچ‌ گونه مجوزی صادر نمی‌کند. بدیهی است حق پیگرد قانونی نسبت به هرگونه جعل مجوز به‌نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، برای این مرکز محفوظ است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات