تیم کوک سهامی به ارزش ۲۷۸ میلیون دلار به‌عنوان پاداش دریافت کرد

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پاداش سالانه‌ی سهام مدیران اپل پرداخت شد و تیم کوک به‌‌دلیل عملکرد مناسب و رشد سهام شرکت، سهامی به ارزش ۲۷۸ میلیون دلار دریافت کرد.
تبلیغات

تیم کوک چند روز پیش پاداش سالانه‌ی سهام خود را دریافت کرد. ارزش پاداش سالانه براساس عملکرد او به‌عنوان مدیرعامل اپل و همچنین رشد سهام شرکت در مقایسه با سهام رقبا محاسبه شده است. درحال‌حاضر سهام اپل با نماد AAPL در بازار بورس معامله می‌شود و رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. تیم کوک به‌عنوان پاداش سالانه، ۵۶۰ هزار سهم جدید اپل دریافت کرد که ارزشی حدود ۲۷۸ میلیون دلار دارد.

بلومبرگ در گزارشی با اشاره به پاداش میلیون‌دلاری تیم کوک، روند فعالیت و پیشرفت او را در کمپ کوپرتینو بررسی می‌کند. تیم کوک ۹ سال پیش به‌عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شد. فصل سوم سال جاری، یک رکورد جدید را برای شرکت تحت مدیریت او به‌همراه داشت که ثروت کوک را نیز به بیش از یک میلیارد دلار رساند. چندی پیش هم که ارزش بازار اپل از مرز دو تریلیون دلار عبور کرد.

تقسیم پاداش سالانه‌ی سهام برای مدیرعامل اپل، بسته به دو فاکتور اصلی انجام می‌شود. یکی از فاکتورها، وابسته به سابقه‌ی کار تیم کوک در اپل است که اکنون به مرز یک دهه می‌رسد. فاکتور دیگر، عملکرد شرکت را در مقایسه با دیگر شرکت‌های حاضر در شاخص S&P500 بررسی می‌کند که باتوجه‌به رکوردهای اخیر، جای بحثی باقی نمی‌گذارد. عملکرد شرکت‌ها بر پایه‌ی دوره‌ای سه‌ساله بررسی می‌شود. تا پایان هفته‌ی گذشته، اپل با ثبت آمار سوددهی ۲۲۵ درصدی، عملکردی بسیار بهتر را نسبت به اکثر شرکت‌های حاضر در شاخص مذکور از خود نشان داد.

گزارش‌های مالی اخیر اپل نشان می‌دهد که تیم کوک، بخشی از ثروت و دارایی خود را به خیریه‌ها بخشیده است. در این آمارها گفته می‌شود که مدیرعامل اپل، ۱۰،۷۱۵ سهم از دارایی خود را به خیریه‌ای نامشخص منتقل کرد. با احتساب ارزش حدودی فعلی سهام اپل، مقدار کمک تیم کوک حدود پنج میلیون دلار برآورد می‌شود. البته با رشد چند روز اخیر، ارزش این کمک به نزدیکی ۵/۴ میلیون دلار رسید.

تیم کوک در سال ۲۰۱۵ گفته بود که تصمیم دارد در دوران زندگی، تمامی ثروت خود را به خیریه‌ها و دیگران ببخشد. او معمولا سهم خود در اپل را به خیریه‌هایی می‌بخشد که البته نام و مشخصات آن‌ها به‌ندرت منتشر می‌شود. مدیرعامل اپل در مصاحبه‌های متعدد گفته است که تصمیم دارد روشی سیستماتیک برای پرداخت کمک و تسهیلات به خیریه‌ها در پیش بگیرد و تنها به‌دنبال کمک‌کردن بی‌هدف نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات