ارزش بازار اپل به ۲ تریلیون دلار رسید

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته، ارزش بازار اپل با ثبت رکوردی جدید به رقم حیرت‌آور ۲ هزار میلیارد دلار رسید.
تبلیغات

روز گذشته، برای نخستین‌بار ارزش بازار اپل از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد. ارزش سهام اپل در روز چهارشنبه به مبلغ ۴۶۷/۷۷ دلار رسید و رکورد جدیدی برای این شرکت برجای گذاشت؛ اما امروز با اندکی کاهش به مبلغ ۴۶۲/۸۳ دلار رسید و باعث شد ارزش بازار شرکت آمریکایی اپل ۱/۹۸ تریلیون دلار بماند.

هم‌زمان با همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای محصولات مختلف فناوری از سوی کسب‌وکارها برای انجام دورکاری، شرکت اپل سال پرباری را تاکنون سپری کرده است. سال گذشته و در سه‌ماهه‌ی پایانی سال، فروش گوشی‌های آیفون با افت ‍۱۵ درصدی همراه شد؛ اما اکنون شرکت اپل با جهش در بازار سرمایه، به‌طورکلی از شرایط بد سال گذشته عبور کرده است.

ارزش بازار اپل / Apple market cap value

در ماه ژوئیه، اپل گزارش کرد که سه‌ماه عالی را پشت‌سر گذاشته و با درآمد ۵۹/۷ میلیارد دلاری، رشد وسیعی را در محصولات و خدمات خود تجربه کرده است. اپل رشد ناگهانی درآمد در این سه ماه را ناشی از انتقال بسیاری از کارها به خانه و اجرای قرنطینه می‌داند که باعث افزایش فروش آنلاین محصولاتش نیز شده است. ناگفته نماند مدیریت فروش آنلاین محصولات اپل به‌خوبی با شرایط جامعه هماهنگ شد و درنهایت با وجود بسته‌شدن فروشگاه‌های فیزیکی، موجب افزایش فروش شد.

در سال ۲۰۱۸ نیز اپل تبدیل توانست عنوان نخستین شرکت آمریکایی با ارزش بازار یک تریلیون دلاری را از آن خود کند. گفتنی است از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون، سهام اپل ۶۰ درصد افزایش داشته است و نسبت به سال گذاشته با افزایش ۱۲۰ درصدی همراه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات