ارزش برند مایکروسافت پس از مدت‌ها از گوگل پیشی گرفت

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق فهرست BrandZ، ارزش برند مایکروسافت با رشد ۳۰ درصدی از گوگل بیشتر شد و رتبه‌ی سوم باارزش‌ترین برند جهان را ازآنِ خود کرد.
تبلیغات

چند سالی است که مؤسسه‌ی تحقیقاتی برندزی (BrandZ) ارزش برند گوگل را بیشتر از مایکروسافت معرفی می‌کند. با اینکه تغییردادن موتور جست‌وجوی وب هزینه‌ای ندارد، همیشه برند گوگل با این دارایی باارزش شناخته می‌شده است و طرفداران زیادی دارد. گوگل همیشه ازنظر ارزش برند در جایگاه بالاتری از مایکروسافت قرار داشته است؛ اما در فهرست امسال باارزش‌ترین برندهای جهان، مایکروسافت توانست از گوگل پیشی بگیرد. برندزی با درنظرگرفتن معیارهای ویژه، بهترین برندهای سال را معرفی می‌کند.

فهرست برندزی از باارزش‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰

با وجود بحران و آسیب‌ کسب‌وکارها در سال ۲۰۲۰، فرهنگ سازمانی شرکت ردموندی روند عادی خودش را داشته است و البته در این موضوع، تأثیر افزایش قیمت سهام مایکروسافت حتی در مواجهه با بازار خرسی و افت قیمت‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. امسال برای اولین‌بار، ارزش برند مایکروسافت از گوگل بیشتر شد و در فهرست برندزی از ۱۰۰ برند باارزش جهانی، در رتبه‌ی سوم قرار گرفت. ناگفته نماند مایکروسافت در فهرست باارزش‌ترین برندهای فناوری، در رتبه‌ی دوم و بعد از اپل قرار دارد.

برندزی درباره‌ی مایکروسافت می‌گوید:

تغییر فرهنگ سازمانی و سیستم‌های باز و رشد کسب‌وکار ابری مایکروسافت، باعث افزایش ۳۰ درصدی ارزش این برند شد. بدین‌ترتیب، مایکروسافت جای خودش را با گوگل جابه‌جا کرد و در رتبه‌ی سوم و پس از اپل قرار گرفت. همه‌گیری ویروس کرونا درآمد تبلیغاتی گوگل را کاهش داد و ارزش‌ برند آن کمتر شد.

به‌گفته‌ی مؤسسه‌ی تحقیقاتی یادشده، اپل، مایکروسافت، گوگل و فیسبوک در وضعیت بحرانی اخیر عملکرد موفقی داشته‌اند؛ با اینکه از بین‌ آن‌ها درآمد تبلیغاتی گوگل و تنسنت و فیسبوک تحت‌تأثیر شرایط کاهش بیشتری یافته است. درمقابل افزایش ۳۰ درصدی ارزش برند مایکروسافت، ارزش برند اپل فقط ۱۴ درصد رشد کرده است.

گزارش برندزی از برندهای باارزش جهان در سال ۲۰۲۰ را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات