سونی با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار، بخشی از اپیک گیمز را تصاحب می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
به‌موجب امضای قراردادی به‌ارزش ۲۵۰ میلیون دلار، سونی رسما درصدی از سهام اپیک گیمز (سازنده و ناشر بازی محبوب فورتنایت) را به‌تصاحب خود درمی‌آورد.
تبلیغات

براساس جدیدترین اخبار بازی، سونی با امضای قراردادی به‌ارزش ۲۵۰ میلیون دلار قصد دارد مالکیت بخش کوچکی از سهام اپیک گیمز را به‌دست بیاورد. به‌لطف این قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری که در روزهای آینده نهایی می‌شود، همکاری استراتژیک بین سونی و اپیک گیمز بسیار بیشتر خواهد شد.

البته حتی با وجود این قرارداد، شرکت Tencent با دراختیار داشتن ۴۰ درصد از سهام اپیک گیمز، بزرگ‌ترین حق رأی را در تصمیم‌گیری‌های مهم آن خواهد داشت. صاحب برند پلی‌استیشن باور دارد همکاری‌های گسترده‌ی اپیک گیمز و سونی در سال‌های پیش‌رو مرزهای اکوسیستم‌های دیجیتالی، سرگرمی‌های متفاوت و تکنولوژی‌های بازی‌سازی را به‌جلو می‌راند.

درحال‌حاضر به‌طور کامل از مفاد قرارداد بین سونی و اپیک گیمز مطلع نیستیم و نمی‌دانیم به‌موجب امضای این قرارداد، چه اتفاقاتی قرار است رخ دهند. کمتر کسی فکر می‌کند سونی بخواهد با این سرمایه‌گذاری، تنها درصدی از سود اپیک گیمز در بازارهای مختلف را کسب کند.

این قرارداد سؤالات مهمی در ذهن ما ایجاد می‌کند: بازی‌هایی که در سال‌های آتی توسط اپیک گیمز منتشر می‌شوند، برای چند ماه در انحصار کنسول بازی پلی ‌استیشن 5 خواهند بود؟ وقتی سونی می‌خواهد یک انحصاری قدیمی را روی کامپیوترها منتشر کند، این کار را فقط با اپیک گیمز استور و بدون توجه به استیم انجام می‌دهد؟ گذر زمان پاسخ‌ سؤال‌ها را مشخص خواهد کرد.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی می‌گوید: «فناوری‌های گرافیکی آنریل انجین 5، اپیک گیمز را در نقطه‌ی بسیار مهمی از صنعت بازی‌سازی امروز قرار می‌دهند. آن‌ها با بازی Fortnite (فورتنایت) مخاطب‌های بسیار زیادی را همراه سرگرمی‌های تعاملی کردند و فضای تفریحی جدیدی ساختند. همکاری ما با این شرکت فقط به جهان ویدیوگیم محدود نمی‌شود. ما درکنار یکدیگر تلاش می‌کنیم همه‌ی مخاطب‌ها در همه‌ی مدیوم‌های سرگرمی دیجیتالی، تجربه‌های ارزشمندی داشته باشند».

سونی و اپیک گیمز می‌گویند به همکاری‌های بیشتر می‌اندیشند و راه‌هایی خلاقانه برای بهره‌برداری حداکثری از این سرمایه‌گذاری می‌یابند. تیم سوئینی، مدیر اجرایی و پایه‌گذار اپیک گیمز در این رابطه می‌نویسد:

اپیک گیمز و سونی در دوران فعالیت خود، تجارت‌های بزرگی را در محل تلاقی فناوری با خلاقیت بنا کردند. ما چشم‌انداز مشترکی داریم که در آن مخاطب‌ها می‌توانند تجربه‌ی سه‌بعدی زنده و جذابی از حضور در فضاهای اجتماعی دیجیتالی داشته باشند؛ جایی که بازی‌های ویدیویی، موسیقی و فیلم به هم‌گرایی می‌رسند. ما درکنار یکدیگر، اکوسیستم دیجیتالی بازتر و دردسترس‌تری را می‌سازیم که بین هیچ‌کدام از سازنده‌ها و مخاطب‌ها تفاوتی قائل نمی‌شود.

 شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات