دیجی‌کالا، کافه‌بازار، تپسی، فیلیمو و شیپور تا انتهای تابستان وارد بورس می‌شوند

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
با ورود استارتاپ‌ها به بورس و فرابورس کشور، دوره‌ی جدیدی در سرمایه‌گذاری اقتصادی آغاز می‌شود.
تبلیغات

پنج شرکت بزرگ اینترنتی کشورمان شامل دیجی‌کالا، کافه بازار، تپسی، فیلیمو و شیپور تا پایان تابستان سال جاری به بورس و فرابورس وارد می‌شوند. هفته‌ی پیش، رئیس‌جمهور کشورمان، دکتر روحانی، از وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست کرد شرایط ورود شرکت‌ها در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال به بورس را تسهیل کند و وزارتخانه‌ها نیز سهام شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود را در بازار بورس عرضه کنند.

به‌دنبال این موضوع، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی، در جلسه‌ای با حضور مدیران پنج شرکت بزرگ اینترنتی، با شنیدن مشکلات شرکت‌های اینترنتی در این حوزه، زمان ورود آن‌ها به بورس را اعلام کرد. به‌گفته‌ی وزیر اقتصاد، ابتدا دیجی‌کالا، بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی ایران، در هفته‌ی اول مرداد مرحله‌ی نخست سهام خود را عرضه می‌کند.

وزیر اقتصاد برای حل مشکل نحوه‌ی محاسبه‌ی دارایی‌های نامشهود که روند ورود استارتاپ‌ها به بورس را با تأخیر مواجه کرده، دستور داده است کمیته‌ای به‌منظور تدوین قوانین و ‌مقررات درخصوص ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود تشکیل شود.

یاسر رضاخواه، مدیرعامل رایتل، نیز هفته‌ی گذشته در گفت‌وگو با پیوست، از حضور در فرابورس در سال جاری خبر داد. رضاخواه اعلام کرده بود با رسیدن اپراتور رایتل به سوددهی، درنهایت مقدمات حضور در فرابورس فراهم شده است.

باید یادآور شویم که شرکت‌های کوچک با سرمایه‌ی اندک، پیش ازورود به تالار اصلی بورس باید وارد فرابورس شوند و درصورت موفقیت طی یک دوره‌ی طولانی قادر به ورود به بورس خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات