جهرمی: فروش حضوری سیمکارت به متقاضیان وام یک‌میلیون تومانی را متوقف کنید

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ازدحام مردم به‌دلیل تهیه‌ی سیم‌کارت رایگان، خواستار توقف فروش حضوری سیم‌کارت به متقاضیان وام یک‌میلیون‌تومانی شد.
تبلیغات

چند روز پیش، رئیس‌جمهور در جلسه‌ی ستاد اقتصادی دولت اعلام کرد وام یک‌میلیون‌تومانی که به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، تنها به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که درخواست وام را با شماره‌ی موبایل سرپرست خانوار به وزارت رفاه اعلام کنند. پس‌از‌آن، اپراتورهای تلفن‌همراه کشورمان در اطلاعیه‌هایی اعلام کردند به اشخاص سرپرست خانوار فاقد سیم‌کارت، سیم‌کارت رایگان اهدا می‌کنند و متقاضیان می‌توانند برای دریافت سیم‌کارت به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند. این امر باعث شد در روزهایی که دولت شهروندان را به فاصله‌گذاری اجتماعی تشویق می‌کند، مردم به‌دلیل مشکلات اقتصادی برای تهیه‌ی سیم‌کارت و ثبت‌نام وام یک‌میلیونی یارانه‌بگیران درمقابل دفاتر پیشخوان دولت ازدحام کنند.

در همین زمینه، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار توییتی خواستار توقف فروش حضوری سیم‌کارت شد. او در توییت خود نوشت مردم نباید برای تهیه‌ی سیم‌کارت رایگان در این اوضاع‌واحوال شیوع کرونا، جلو در دفاتر ارتباطی صف بکشند. او درادامه اعلام کرد ثبت‌نام باید آنلاین انجام و سیم‌کارت با پست به منزل متقاضیان ارسال شود.

جهرمی در توییت خود نوشته است:

آقای اپراتور!مردم نباید برای تهیه‌ی سیم‌کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی صف بکشند. همین الان باید این فرایند «متوقف» شود. از مردم آنلاین ثبت‌نام کنید و با پست، سیم‌کارت را به منازل آن‌ها برسانید.خدمت‌رسانی خود به مردم «باید» با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشد. pic.twitter.com/bKprXTAYMR— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) April 18, 2020

وزارت رفاه ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین پیامکی با این مضمون به شماره‌ی تلفن‌همراه سرپرستان خانوار ارسال کرد: «سرپرست محترم خانوار، در‌صورتی‌که متقاضی استفاده از بسته‌ی حمایتی دوران کرونا براساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفا تنها از خط تلفن‌همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کدملی خود را به سرشماره‌ی ۶۳۶۹ ارسال کنید». سرپرستان خانوار نیز تا روز یکشنبه ۷ اردیبهشت‌ فرصت دارند درخواست وام یک‌میلیون‌تومانی را ازطریق ارسال کدملی خود به شماره‌ی گفته‌شده اعلام کنند. میرزایی، سخن‌گوی تسهیلات حمایتی کرونا، در این زمینه گفت:

طبق برنامه‌ریزی، ۲۵ میلیون سرپرست خانوار یارانه‌ی نقدی دریافت می‌کنند که ۸۸ میلیون پیامک به این تعداد ارسال می‌شود؛ یعنی به‌ تعداد سیم‌کارت‌های سرپرستان‌ پیامک ارسال می‌شود. برخی از سرپرستان چند سیم‌کارت دارند که برای تمام سیم‌کارت‌ها پیامک ارسال شده است. کل افرادی که سیم‌کارت ندارند، ۲/۵ میلیون سرپرست هستند. 

میرزایی درباره‌ی افرادی که به‌تازگی سیم‌کارت می‌خرند، گفت اگر هنوز پیامکی با سرشماره‌ی V.Refah دریافت نکرده‌اند، می‌توانند کدملی سرپرست خانوار دریافت‌کننده‌ی یارانه‌ی نقدی را به سرشماره‌ی ۶۳۶۹ ارسال کنند تا بررسی‌های لازم در وزارت رفاه انجام شود. او همچنین توضیح داد افرادی که سیم‌کارتی به‌نام خود ندارند، می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت‌ به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و سیم‌کارت تهیه کنند و پس از ثبت سیم‌کارت به‌نام خود، وام یک‌میلیون‌تومانی را تا پایان ماه رمضان دریافت کنند. به‌گفته‌ی او، تنها افرادی تا ۴ اردیبهشت وام یک‌میلیونی را دریافت می‌کنند که تا ۳۱ فروردین پیامک V.refah را دریافت و کدملی سرپرست خانوار را به سرشماره‌ی ۶۳۶۹ ارسال کرده باشند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرده است مهلت ارسال پیامک به سرشماره‌ی ۶۳۶۹ برای دریافت تسهیلات یک‌میلیون‌تومانی حمایتی کرونا تا ۷ اردیبهشت‌ماه تمدید شده است. به‌گفته‌ی وی، زمان واریز وام افرادی که در بازه‌ی زمانی ۲ تا ۷ اردیبهشت پیامک ارسال می‌کنند، اطلاع‌رسانی خواهد شد. این وزارتخانه از مردم خواسته است برای تهیه‌ی سیم‌کارت از تجمع غیرضروری در مراکز مرتبط خودداری کنند. با‌توجه‌به صحبت‌های وزیر ارتباطات، باید دید در روزهای آینده چه تصمیماتی برای خرید سیم‌کارت و جلوگیری از ازدحام مردم گرفته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات