زیان مالی دیزنی از شیوع کرونا به ۱۷۵ میلیون دلار خواهد رسید

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پارک‌های دیزنی در هنگ‌کنک و شانگهای مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های فعال در این منطقه، از شیوع بیماری کرونا در چین متحمل خسارت‌های فراوان شده‌اند.
تبلیغات

دیزنی به‌طور موقت پارک‌های خود را در هنگ‌کنک و شانگهای چین به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده است؛ اقدامی که به‌باور کارشناسان می‌تواند زیانی برابر با ۱۷۵ میلیون دلار برای این شرکت در پی داشته باشد. باب ایگر مدیرعامل دیزنی ضمن ابراز همدردی با هزاران کارمند شرکت خود در این منطقه و سایر کسانی که تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند، تأکید کرده که این شرکت از نزدیک بحران سلامت عمومی اخیر را دنبال می‌کند.

کریستین مک کارتی، مدیر مالی ارشد دیزنی در مورد تعطیلی پارک‌های این شرکت می‌گوید:

تعطیلی این دو پارک (بسته به اینکه چقدر طول بکشد) می‌تواند در سه‌ماهه‌ی دوم سال زیان مالی حدود ۱۷۵ میلیون دلار برای این شرکت به‌همراه داشته باشد.

تخمین زده می‌شود حدود ۱۳۵ میلیون دلار  از این حجم زیان از تعطیلی پارک شانگهای و ۴۰ میلیون دلار آن از تعطیلی پارک هنگ‌کنگ نشات بگیرد. مک کارتی ضمن اشاره به سنگینی این میزان زیان، می‌گوید:

درآمد دیزنی از پارک‌ها و بخش محصولات مصرفی در سه‌ماهه اول سال مالی که ۲۸ دسامبر به پایان رسید حدود ۷/۴ میلیارد دلار بود. در این مدت رزور اقامتگاها و هتل‌ها افزایش داشته است.

بیماری کرونا اولین‌بار از ووهان چین شیوع پیدا کرد و سپس در آسیا، ایالات متحده، استرالیا و اروپا و خاورمیانه گسترش یافت. ظهور این بیماری که علائمی شبیه ‌ذات‌الریه دارد، برای اولین‌بار در ۳۱ دسامبر به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد. درحال‌حاضر بیش از ۲۰۰۰۰ نفر در سرار دنیا به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود ۵۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. دیزنی در اطلاعیه‌های خود که در وب‌سایت‌ پارک‌های شانگهای و هنگ‌کنک منتشر شده اعلام کرده که با مقامات دولتی و مسئولین بهداشتی این شهرها در ارتباط است و تاریخ بازگشایی پارک‌ها را متعاقبا اعلام خواهد کرد. این شرکت همچنبن امکان استرداد وجه پرداختی را برای تعدادی از رزرو بلیط‌ها و هتل‌ها فراهم کرده است..

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات