افزایش چشمگیر فروش آیفون در چین

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروش آیفون در کشور چین، دومین بازار بزرگ اپل بعد از آمریکا، با افزایش چشمگیری مواجه شده است.
تبلیغات

گزارش‌های رسمی دولت چین نشان می‌دهد میزان فروش انواع محصولات آیفون در فاصله‌ی زمانی سپتامبر تا اکتبر نسبت به دوره‌ی مشابه سال پیش از آن ۶ درصد رشد داشته است. فروش گوشی آیفون در بازار چین در این بازه‌ی زمانی، ۷/۱۸ درصد از کل فروش این محصول در بازارهای بین‌المللی را شامل می‌شود.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد اپل در این مدت، ۱۸/۳ میلیون گوشی آیفون در چین این بزرگ‌ترین بازار محصولات الکترونیکی فروخته است. این خبرگزاری اعلام کرد این عدد را بعد از بررسی گزارش‌های دولت چین و کم کردن تعداد محصولات اندرویدی موجود در این گزارش‌ها به دست آمده است.

شایان ذکر است که به جز اندروید و آیفون محصولات دیگری مثل تایزن هم در این گزارش به چشم می‌خورند اما میزان فروش مجموع این محصولات کم‌تر از یک درصد است و قابل چشم‌پوشی هستند.

بلومبرگ افزایش چشم‌گیر فروش آیفون در فصل تعطیلات آخر سال میلادی را عرضه‌ی آیفون ۱۱ در ماه سپتامبر اعلام کرد. بلومبرگ گزارش آکادمی دولتی اطلاعات فناوری چین را مرجع گزارش خود قرار داده است.

خبرگزاری Oddo افزایش فروش آیفون در چین با وجود سکوت خبری درباره‌ی محصولات 5G را یک اتفاق بسیار مثبت برای اپل و تأمین‌کننده‌های قطعات این شرکت می‌داند.

ثبت افزایش چشمگیر فروش آیفون در چین، درحالی‌که بازار بین‌المللی تلفن‌های همراه روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، یک اتفاق بسیار خوب ارزیابی می‌شود. در پایان سال گذشته‌ی میلادی میزان فروش تلفن همراه هوشمند در چین نسبت به سال پیش از آن ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده بود.

5G چین

همان‌طور که اشاره شد، آیفون ۱۱ نقش بسیار کلیدی در این افزایش فروش داشته است. این محصول جدید آیفون، با قیمتی به مراتب پایین‌تر از پرچمدارهای سری Pro، قابلیت‌هایی مشابه با آن‌ها را دارد. خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید احتمالا زمانی‌که فناوری‌های 5G گسترده‌ شوند، اپل شانس کمی برای ثبت چنین افزایش فروشی خواهد داشت. براساس این گزارش، این شرکت تا ماه سپتامبر که اولین آیفون با پشتیبانی 5G وارد بازار شود، در رقابت با رقبای چینی، کار سختی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات