کاهش ۵۵ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند سونی در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
عملکرد ضعیف سونی در تولید گوشی‌های هوشمند متناسب با نیاز بازار، باردیگر کاهش فروش را برایش به‌همراه آورده است.
تبلیغات

تجارت گوشی‌های هوشمند سونی همچنان در سرازیری سقوط قرار دارد و گویی هیچ‌کس نمی‌تواند این شرکت را از منجلاب فعلی نجات دهد. براساس جدیدترین گزارش مالی سونی از فصل دوم سال ۲۰۱۹، این شرکت در سه‌ماهه‌ی آوریل تا ژوئن، فقط ۹۰۰هزار دستگاه گوشی هوشمند بفروشد؛ یعنی کمترین میزان از ۹ سال پیش تاکنون. 

برای درک بهتر این موضوع، سونی در مدت مشابه سال گذشته، دومیلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند به بازار عرضه کرده بود. هرچند آمار سال قبل هم در مقایسه با سال‌های پیشین که سونی رکورد فروش ۱۰ میلیون دستگاه را در کارنامه‌ی خود داشت، رقم چشمگیری محسوب نمی‌شود،  قطعا دید بهتری از سقوط تجارت گوشی‌ هوشمند این شرکت ژاپنی به‌ ما می‌دهد.

Sony Xperia Shipment

نتیجه‌ی فروش این تعداد از گوشی باعث شده است دپارتمان مالی سونی در پیش‌بینی پیشین خود بازنگری کند و با کاهش ۷ درصدی تخمین پیشین، سود این شرکت از فروش گوشی‌های هوشمند را ۳.۵۵ میلیون دلار برآورد کند. افزون‌براین، انتظار می‌رود سود عملیاتی نیز تحت‌تأثیر اتفاقات اخیر قرار گیرد. اکنون ژاپنی‌ها برخلاف پیش‌بینی قبلی خود که فروش پنج‌میلیون دستگاه را تا پایان سال جاری میلادی متصور شده بودند، انتظار دارند چهارمیلیون دستگاه گوشی را روانه‌ی بازار کنند.

با وجود وضعیت نابه‌سامان کنونی سونی، ژاپنی‌ها انتظار دارند به‌واسطه‌ی عرضه‌ی گوشی اکسپریا 1 در بازار، اندکی از ثروت از‌دست‌رفته‌ی خود را برگردانند. حال باید منتظر ماند و دید که مشتریان دربرابر پرچم‌دار جدید سونی چه واکنشی نشان خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات