ایرپادهای اپل دومین محصول پرفروش این شرکت بوده‌اند

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
براساس تحلیل‌هایی که اخیرا انجام شده‌اند، طی دو سال گذشته، ایرپادهای اپل پس از آیپد بهترین عملکرد را از نظر میزان فروش داشته‌اند.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که ایرپادهای اپل در زمره‌ی موفق‌ترین محصولات این شرکت در سال‌های اخیر قرار داشته‌اند. براساس تحلیل‌های انجام شده توسط وبسایت Above Avalon، در دو سال ابتدایی معرفی ایرپاد، این محصول دومین محصول موفق اپل بوده است. جالب‌تر اینکه میزان جست‌وجو برای کلمه‌ی «AirPods» در بازه‌ی دسامبر ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸ به میزان ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اگر میزان جست‌وجو برای ایرپاد در زمان عرضه‌ی اولیه‌ی این محصول، یعنی دسامبر ۲۰۱۶ را هم با دسامبر ۲۰۱۸ مقایسه کنیم، متوجه ۱۰ برابر شدن دفعات جست‌وجو برای این محصول می‌شویم.

patent-airpods-apple

نویسنده‌ی Above Avalon نتایج تحلیل‌های انجام شده در رابطه با جست‌وجو برای واژه‌ی «AirPods» را بدین شکل خلاصه می‌کند:

مقایسه‌ی اوج‌گیریِ جست‌وجو برای عبارت «AirPods» طی سه دوره‌ی تعطیلات گذشته ما را شگفت‌زده می‌کند. آمار ذیل حداکثر جستجوهای انجام شده برای ایرپاد در فصول تعطیلات سه سال گذشته را نشان می‌دهند:فصل تعطیلات سال ۲۰۱۶: ۱۰٫۰۰۰ جست‌وجوفصل تعطیلات سال ۲۰۱۷: ۲۰٫۰۰۰ جست‌وجو (افزایش ۱۰۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۶)فصل تعطیلات سال ۲۰۱۸: ۱۰۰٫۰۰۰ جست‌وجو (افزایش ۵۰۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷)

این مقاله در ادامه داده‌های مربوط‌به ایرپاد را با داده‌های مرتبط با آیپد اپل مقایسه می‌کند. مقایسه‌ی این داده‌ها نشان می‌دهد که علاقه‌ی عمومی نسبت به یک محصول نمی‌تواند با ارقام فروش آن قابل مقایسه باشد. هنگامی که ارقام فروش آیپد را با دیگر محصولات اپل مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که در ۲۴ ماه اولیه‌ی عرضه‌ی این تبلت، فروش این محصول از تمامی محصولات اپل بهتر بوده است.

ایرپاد

توجه داشته باشید که رقم کل فروش محصولی مانند آیفون ۶ به ۲۲۰ میلیون دستگاه می‌رسد و این در حالی است که تعداد ایرپادهای فروخته شده به ۲۵ میلیون جفت محدود می‌شود. واضح است که مقایسه بین چنین اعدادی امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل، Above Avalon، دو سال ابتدایی عرضه‌ی اولیه‌ی محصولات مختلف اپل را به‌عنوان معیار مقایسه مدنظر قرار داده است.

نیل سایبارت، نویسنده‌ی وبسایت Above Avalon در رابطه با تحلیل‌های خود می‌گوید:

علاقه‌ی بیشتر کاربران در قالب فروش بالاتر بازتاب پیدا می‌کند. براساس تخمین‌های من، اپل در سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۴۰ میلیون جفت ایرپاد را به‌فروش خواهد رساند که نشان‌دهنده‌ی رشد ۹۰ درصدی در آمار فروش است. در حال حاضر نیز ۲۵ میلیون نفر از این محصول استفاده می‌کنند.احتمالا تا اواخر امسال رقم کاربران ایرپاد از مرز ۵۰ میلیون عبور خواهد کرد. با وجود عدم به‌روزرسانی این محصول طی دو سال گذشته و برچسب قیمت ۱۵۹ دلاری آن، عملکرد ایرپاد از نظر آمار فروش و استقبال کاربران بسیار خوب بوده است.
نمودار فروش محصولات اپل / Apple Products Sales

مقایسه‌ی میزان فروش اولیه‌ی محصولات مختلف اپل

نمودار فوق میزان فروش محصولات مختلف اپل در ۱۵ فصل ابتدایی پس از عرضه‌شان را نشان می‌دهد. براساس این نمودار، در ۹ فصل اول پس از عرضه، ایرپادهای اپل از نظر میزان فروش رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده‌اند؛ این در حالی است که آیپد با اختلاف جایگاه نخست را در اختیار دارد.

اخیرا شایعات جدیدی در رابطه با نسل دوم ایرپاد منتشر شده‌اند؛ براساس این شایعات، ایرپاد ۳ از نوعی پوشش ضد لغزش بهره می‌برد، دارای بیس بهتری است و در رنگ مشکی نیز عرضه می‌شود. البته احتمالا اهالی کوپرتینو برای دومین نسل از ایرپاد مبلغ بیشتری را از کاربران طلب خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات