رشد ۷۶ درصدی آژور در درآمد ۳۲ میلیارد دلاری مایکروسافت طی پاییز ۲۰۱۸

پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با انتشار گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی از رشد ۷ درصدی درآمد آژور خبر داد.
تبلیغات

مایکروسافت گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرده که براساس آن ردموندی‌ها موفق شده‌اند تا درآمدی ۳۲.۵ میلیارد دلاری را کسب کنند. گزارش مایکروسافت تقریبا منطبق بر یپش‌بینی‌های کارشناسان وال استریت است. باتوجه‌به اینکه مایکروسافت در حوزه‌ی سرویس‌های ابری فعالیت گسترده‌ای دارد، درآمد بخش آژور طی پاییز ۲۰۱۸ افزایشی ۷۶ درصدی را نشان داده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که رشد درآمد آژور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

همان‌طور که اشاره کردیم، درآمد مایکروسافت به ۳۲.۵ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۲ درصدی درآمد بوده است. سود عملیاتی مایکروسافت با افزایش ۱۸ درصدی به ۱۰.۳ میلیارد دلار رسیده و سود خالص شرکت نیز با یک افزایش ۱۴ درصد به ۸.۴ میلیارد دلاری رسیده است.

ساتیا نادلا در این خصوص چنین اظهارنظر کرده است:

نتایج مالی قدرتمند سرویس آژور نشان از همکاری گسترده و عمیق ما با شرکت‌هایی در تمام حوزه‌ها نظیر سرویس‌های مالی، فروش و سلامتی دارد. ما ارزش افزوده‌ی متفاوتی را ازطریق سرویس ابری پیشرفته در اختیار کاربران قرار می‌دهیم و اعتماد مشتریان خود را هر روز بیش‌ازپیش جلب می‌کنیم.

آژور جزو دسته‌بندی Intelligent Cloud مایکروسافت قرار دارد که شامل سایر سرویس‌های اینترپرایز و سرور این شرکت می‌شود. در مجموع این بخش درآمدی ۹.۴ میلیارد دلاری را عاید مایکروسافت کرده که بیش از ۲۰ درصد درآمد ردموندی‌ها را شامل می‌شود. همچنین Commercial Cloud نیز شاهد افزایش ۴۸ درصدی میزان درآمد خود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و دست یافتن به رقم ۹ میلیارد دلار بوده است.

یکی از نکات جالب در گزارش مالی مایکروسافت، افزایش درآمد سرفیس‌های مایکروسافت است. براساس آمارهای ارائه‌شده توسط مایکروسافت، درآمد بخش سرفیس با افزایشی ۳۹ درصدی به بیش از ۱.۸۶ میلیارد دلار رسیده؛ این در حالی است که درآمد این بخش طی مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۳۴ میلیارد دلار گزارش شده بود. اسپنسر با ارائه‌ی آماری در رابطه با عملکرد سرفیس‌های مایکروسافت به این نکته اشاره کرد که ردموندی‌ها طی پاییز ۲۰۱۸محصولاتی نظیر سرفیس گو، سرفیس لپ‌تاپ ۲ و سرفیس پرو ۶ را درکنار سرفیس هدفون راهی بازار کرده‌اند که به افزایش درآمد این بخش کمک کرده است. هرچند سرفیس بخش کوچکی از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد، اما باید به این نکته اشاره کنیم که این بخش از جمله‌ی بخش‌هایی است که رشد زیادی را تجربه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات