رئیس جمهور در صحن مجلس از لزوم راه‌اندازی دولت الکترونیک سخن گفت

سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
حسن روحانی امروز در جلسه علنی مجلس از لزوم راه‌اندازی دولت الکترونیک برای جلوگیری از رانت و فساد سخن گفت.
تبلیغات

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در جلسه‌ی علنی امروز مجلس و هنگام ارائه‌ی لایحه‌ی بودجه‌ی کشور برای سال ۹۸ از لزوم راه‌اندازی دولت الکترونیک برای جلوگیری از رانت و فساد سخن گفت:

بزرگ‌ترین کاری که دولت باید انجام بدهد، دولت الکترونیک است. تا زمانی که این کار را نکنیم و مردم از شرایط کشور کاملا مطلع نشوند، باز هم دچار فساد و رانت می‌شویم.

روحانی با اشاره به نقد مردم به‌عنوان نکته‌ی مثبت بودجه‌ی سال قبل، از مردم خواست تا نظرات خود را درباره‌ی بودجه‌ی سال جدید نیز اعلام کنند. او در ادامه در مورد جایگاه مردم چنین گفت:

یک قدرت بزرگ در کشور وجود دارد که باید ما را نجات دهد، این قدرت، افکار عمومی و ملت بزرگ ایران است و می‌تواند ما را به انتخاب راه درست مجبور کند. قدرت در سایه آن است که مردم از موضوعات آگاه باشند.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات و وضعیت کنونی آموزش عالی در کشورمان، اعلام کرد که نباید وزارت‌خانه‌ها چندین و چند دانشگاه و پژوهشگاه داشته باشند. او معتقد است:

مگر باید بیش‌تر از یک آموزش عالی داشته باشیم؟ باید تمام بخش‌ها منحل یا ادغام شوند. جای شرمندگی است که یک لیسانسه، دکتری صادر و امضا می‌کند. بدین ترتیب آموزش عالی ما در مسیر درست قرار ندارد و هرکسی، دانشگاه، استاد و دانشجو دارد و مدرک صادر می‌کند. ما امسال در تبصره‌ی ۲۱ بودجه به این مساله اشاره کردیم و خواهش می‌کنم که شما دولت را همراهی کنید.

روحانی با اقرار به اینکه دولت خدمات گران‌قیمت به مردم می‌دهد، مدعی شد که باید دولت را نیز به فهرست گران‌فروشان اضافه کنیم. او در ادامه چنین گفت:

ما برای هر دانش‌آموز به‌صورت میانگین ۴ میلیون تومان هزینه می‌کنیم؛ در حالی که اگر دولت بخواهد این خدمت را از مردم بخرد، حداکثر یک میلیون تومان خواهد شد. بدین ترتیب باید ۴ برابر از بیت‌المال هزینه کنیم در حالی که می‌توانیم قیمت این خدمات را کاهش دهیم؛ البته این موضوع در یک سال ممکن نیست؛ اما می‌تواند در آینده با همراهی مجلس عملی شود.

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، دلیل تأثیرگذار بودن تحریم‌ها را اصلاح‌نشدن ساختارها می‌داند، او معتقد است که باید وضعیت روانی جامعه را نیز مورد توجه قرار داد؛ چرا که «آمریکایی‌ها از دی ماه گذشته، شروع به تبلیغ کردند». روحانی می‌گوید بخش روانی تأثیر بسیاری داشت. تحریم به‌صورت مستقیم بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد؛ اما انتظارات مردم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات