حل مشکلات بانکی ایرانیان مقیم کره با تصویب FATF

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و کره‌ی جنوبی از برطرف شدن مشکلات افتتاح حساب و انجام امور بانکی ایرانیان مقیم این کشور بعد از تصویب FATF خبر داد.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشرشده، پویا فیروزی، دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و کره‌ی جنوبی اعلام کرد مشکل ایرانیان مقیم کره‌ی جنوبی برای افتتاح حساب بانکی حل شده است و مطابق اعلام سفارت ایران در این کشور، اتباع ایرانی می‌توانند در کلیه‌ی شعب بانک‌های KEB-HANA و WOORI حساب باز کنند و امور بانکی خود را انجام دهند. دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و کره‌ی جنوبی با اشاره به تصویب لایحه‌ی مبارزه با پولشویی و تروریسم در مجلس شورای اسلامی و نقش آن در روابط ایران و کره‌ی جنوبی گفت:

تصویب این‌گونه قوانین شفافیت‌زا که باعث از بین رفتن شبهات در خصوص نقل و انتقال بانکی می‌شود، به‌طور حتم در میزان نقل و انتقال مالی کشور تاثیر  مستقیم می‌گذارد حال چه این کشور کره باشد چه کشورهای دیگر. در دنیای امروز کشورهایی که قوانین پولشویی و مبارزه با تروریسم را رعایت نکنند به‌سختی می‌شود با آن‌ها کار کرد؛ زیرا ابتدایی‌ترین اصول تجارت که همان جابه‌جایی پول است، امکان پذیر نیست. عضویت در این چنین کنوانسیون‌های بین‌المللی باعث افزایش اعتبار در دنیا و کاهش نرخ ریسک خواهد شد.

فیروزی در ادامه‌ی صحبت‌های خود عنوان کرد کره‌ی جنوبی، شرکت‌هایی را که تحت هر عنوان فعالیت‌های مشکوک داشته باشند، مورد بازخواست قرار می‌دهد. کره‌ی جنوبی نیز مانند کشور چین عضو این معاهده‌ی بین‌المللی است و روی مبادلات بین‌المللی و نقل و انتقال پول حساسیت ویژه‌ای دارد. او در ادامه گفت:

عمده‌ی تجارت ما با کره شامل کالاهایی است که اصطلاحا «های تکنولوژی» گفته می‌شوند و ما همواره جزو بازارهای اصلی این کشور بودیم؛ اما با خروج آمریکا از برجام این شرکت‌ها دچار برخی از محدودیت‌ها شدند، اما بحث دیگر آن بود که اگر این شرکت‌ها به هر طریقی این تحریم‌ها را دور می‌زدند، مشکلات بانکی بین المللی هنوز پابرجا بود که اکنون با تصویب این لایحه در مجلس قسمت اعظمی از این مشکلات حل خواهد شد.

به گفته‌ی فیروزی، کره‌ی جنوبی دنبال گسترش مناسبات خود با ایران است؛ اما مدیران شرکت‌های این کشور به‌صورت مستقل و براساس منافع سهامداران تصمیم‌گیری می‌کنند. او همچنین اضافه کرد:

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا صادرات ما ۴۰ درصد و واردات ۱۱ درصد کاهش داشته است که بخشی از این کاهش به سبب اتخاذ برخی سیاست‌ها و قوانین داخلی همچون ممنوعیت واردات لوازم خانگی ساخته شده به کشور بوده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات