دستور خرید ارز توسط بانک‌های مجاز ابلاغ شد [به‌روزرسانی: قیمت خرید ارز بانک مشخص نیست]

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پی امتناع صرافی‌ها از خرید ارز در اطلاعیه‌ای از کلیه‌ی بانک‌های مجاز به عملیات ارزی خواست نسبت به خرید ارز مردم اقدام کنند.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرده است با مراجعه به شعب ارزی بانک‌های دارای مجوز عملیات ارزی، نسبت به فروش ارزهای خود اقدام کنند.

در پی پایین آمدن قیمت دلار، بازار فروش این ارز رونق گرفته و بسیاری از مردم با مراجعه به صرافی‌ها و دلالان خواستار فروش ارزهای خود هستند. بسیاری از صرافی‌ها با اینکه نرخ خرید و فروش ارز را روی تابلوی صرافی اعلام کرده‌اند تمایلی به خرید ارزهای مردم ندارند. برخی صرافی‌ها با نزدیک شدن به پایان ساعات اداری مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و برخی دیگر در اطلاعیه‌ای نوشته‌اند هیچ‌گونه معامله‌ی ارزی ندارند.  

این در حالی است که مردم پیش از آغاز ساعت کار صرافی‌ها در صف ایستاده و قصد دارند ارزهای خانگی خود را به فروش برسانند. تجمع مردم در اغلب شهرهای بزرگ زیاد است و آمار مختلفی از قیمت خرید و فروش دلار به گوش می‌رسد.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای و با اشاره به تمایل مردم نسبت به فروش ارزهای خود و امتناع دلالان ارز و برخی صرافی ها از خرید، از مردم درخواست کرده به شعب ارزی بانک‌های دارای مجوز عملیات ارزی مراجعه کرده و نسبت به فروش ارزهای خود به قیمت اعلام شده اقدام کنند.

به‌روزرسانی: به گزارش ایسنا، انتشار خبرهایی مبنی بر خرید دلار با نرخ ۱۱ هزار تومان از سوی بانک ملی صحت ندارد. این بانک اعلام کرده هیچ اطلاعیه‌ی رسمی در این خصوص منتشر نکرده و این خبر را تأیید نمی‌کند.

بعد از اطلاعیه‌ی بانک مرکزی در خصوص خرید ارز مردم توسط بانک‌‌های مجاز، اخباری منتشر شده بود که بانک ملی قرار است دلارهای مردم را با نرخ ۱۱ هزار تومان خریداری کند. درصورتی‌که این بانک هیچ اطلاعیه‌ای در رابطه با نرخ ارز اعلام نکرده و تنها آمادگی خود را برای خرید ارز از مردم اعلام کرده است. نرخ خرید و فروش ارز در بانک‌ها هنوز مشخص نیست و بانک‌ها بر اساس نرخ اعلامی از سوی بانک مرکزی نسبت به قیمت‌گذاری اقدام خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات