پیش‌بینی رکوردشکنی سود عملیاتی سامسونگ طی تابستان ۲۰۱۸

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گمانه‌ها حکایت از این دارد که سامسونگ الکترونیکس به لطف تقاضای بالا برای تراشه‌هایش، بار دیگر در کسب سود طی تابستان سال جاری میلادی رکوردشکنی خواهد کرد.
تبلیغات

انتظار می‌رود سامسونگ از نظر سود کسب‌شده طی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی رکوردشکنی کند. کارشناسان با اشاره به تقاضای بالا برای تراشه‌های سامسونگ و افزایش بهره‌وری تولید این تراشه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که سوددهی سامسونگ طی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ رکوردشکنی کند.

براساس اطلاعات ارائه‌شده، انتظار می‌رود سامسونگ طی سه‌ماهه‌ی جولای تا سپتامبر شاهد رقم خوردن بیشترین درآمد خود پس از یک دوره‌ی دوساله باشد. این دوره‌ی دوساله از نظر درآمدی از آن جهت برای سامسونگ اهمیت داشت که تقاضا برای تراشه‌ها طی این دو سال در بیشترین میزان خود بود و حال شاهد کاهش تقاضا هستیم، به‌طوریکه قیمت شماری از تراشه‌ها نیز روندی نزولی به خود گرفته است.

برآوردهای انجام‌شده نشان از این دارد که بزرگترین تولیدکننده‌ی تراشه در جهان طی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی شاهد افزایش ۱۸ درصدی سود عملیاتی و رسیدن به ۱۵.۵ میلیارد دلار خواهد بود. همچنین باید به افزایش ۳.۷ درصدی درآمد این شرکت نیز اشاره کرد.

عملکرد مالی Samsung از نظر رشد میزان سود عملیاتی کسب‌شده طی تابستان سال جاری از میزان رشد ۶ درصدی سود عملیاتی این شرکت در بهار سال جاری بیشتر است. سامسونگ طی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد رشد ۶ درصدی سود عملیاتی خود بود، حال آنکه طی این فصل سامسونگ به پیش‌بینی‌ فروش گلکسی اس ۹ دست نیافته بود.

مقاله‌های مرتبط:

اصلی‌ترین دلیل برای افزایش درآمدزایی و سوددهی سامسونگ را باید در تراشه‌های DRAM‌ جستجو کرد. براساس اطلاعات موجود قیمت تراشه‌های DRAM طی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است، حال آنکه شرکت‌ها سرگرم توسعه‌ی هرچه بیشتر دیتاسنترها برای اموری نظیر رایانش ابری هستند.

البته باید به کاهش قیمت حافظه‌های NAND نیز اشاره کرد. قیمت حافظه‌های NAND در دو سال اخیر بیش از دو برابر کاهش پیدا کرده است. حافظه‌های NAND در حالی شاهد کاهش قیمت بوده‌اند که قیمت حافظه‌های DRAM نیز بنابر پیش‌بینی کارشناسان روندی نزولی در پیش خواهد گرفت.

البته با وجود کاهش قیمت تراشه‌ها، سامسونگ، این بخش از سامسونگ الکترونیکس طی سال آینده‌ی میلادی نیز به دلیل در پیش گرفتن سیاست‌های انقباضی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها همچنین سودده خواهد بود.

هرچند بخش تراشه‌ها نزدیک به ۸۰ درصد از سود کسب‌شده توسط سامسونگ را به خود اختصاص می‌دهد، سامسونگ از فروش نمایشگر‌های بزرگ در کنار افزایش تقاضا برای نمایشگرهای OLED نیز بهره می‌برد که دلیل اصلی آن عرضه‌ی آیفون‌های جدید و بالا رفتن تقاضا برای نمایشگرهای OLED است.

انتظار می‌رود سامسونگ دیسپلی سود عملیاتی ۷۳۰ میلیون دلاری را در طول سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری به‌دست آورد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته و در مقایسه با بهار سال جاری بیش از ۵ برابر افزایش یافته است. در مورد بخش تولید گوشی‌های هوشمند نیز باید برای سومین فصل پیاپی شاهد کاهش سود عملیاتی باشیم، چراکه هزینه‌های بازاریابی برای گلکسی نوت ۹ نیز مزیرد بر علت شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات