نتیجه نظرسنجی: بازار ارز و طلا، راهکار منتخب کاربران زومیت برای سرمایه‌گذاری

یک‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نزدیک به ۴۰ درصد از کاربران شرکت‌کننده در نظرسنجی هفته‌ی پیش، سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز را قبول دارند.
تبلیغات

طی ماه‌های اخیر، اقتصاد کشورمان وضعیت نابه‌سامانی را تجربه می‌کند؛ افت قابل توجه ارزش پول ملی و به‌تبع آن بالا رفتن قیمت مواد اولیه‌ی کارخانه‌ها و کالا‌های مصرفی، باعث شده است تا چه کسب‌وکارها چه شهروندان عادی، مشکلات عدیده‌ای را تجربه کنند. برای کشوری که صنعت و روزمرگی آن اتکای بسیاری بر واردات دارد، افزایش نرخ ارز می‌تواند بسیار دردسرساز باشد؛ به‌عنوان مثال می‌توان به مشکلات مربوط به عرضه‌ی خودرو به‌دلیل کمبود قطعه و در نتیجه به‌وجود آمدن اختلاف قیمت چند ده میلیون تومان بین قیمت کارخانه و بازار یا افزایش نجومی قیمت کالا‌های وارداتی اشاره کرد. 

در چنین شرایطی که مردم کشورمان در تنگنا قرار دارند و سرمایه‌ی خود را - در هر مقیاسی که باشد - روز‌به‌روز در معرض زوال می‌بینند، برای بهبود شرایط به تکاپو می‌افتند و به‌دنبال راهکاری برای گذر از بحران می‌گردند، از این رو، ما در زومیت تصمیم گرفتیم تا نظرسنجی هفته‌ی پیش را به راهکارهای مناسب سرمایه‌گذاری در وضعیت کنونی اقتصاد ایران اختصاص دهیم. نظرسنجی هفته‌ی گذشته، گزینه‌های بازار طلا و ارز، بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری با سود ثابت در بانک‌ها و در نهایت روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری، نظیر بازارهای بورس خارجی و خرید ارزهای دیجیتالی را در بطن خود داشت و ۲۰۱۶ نفر از کاربران زومیت در آن شرکت کردند.

نظرسنجی زومیت درباره سرمایه‌گذاری در ایران

از بین گزینه‌های یادشده، سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز در کنار روش‌های دیگر، مانند بورس‌های خارجی و ارزهای دیجیتال بیش از دو گزینه‌ی دیگر مورد توجه قرار گرفتند؛ به‌‌طوری که به‌ترتیب ۸۰۲ نفر و ۶۵۵ نفر به این دو گزینه رأی دادند، در حالی که سرمایه‌گذاری در بورس و اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری در بانک، گزینه‌ی محبوب ۳۲۵ و ۲۳۴ نفر از شرکت‌کنندگان بود.

نتیجه‌ی نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان، اعتماد چندانی بر عملکرد بانک‌ها یا شرکت‌ها و مؤسسات حاضر در بازار بورس کشورمان ندارند و ترجیح می‌دهند تا در زمینه‌‌ای سرمایه‌گذاری کنند که اتکای بیشتری به بازارهای جهانی دارد و وضعیت اقتصادی کشور تأثیر چندانی بر آن ندارد. شما چه استنباطی از نتیجه‌ی نظرسنجی هفته‌ی گذشته دارید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات