مورگان استنلی محصولی برای معامله بیت کوین عرضه می‌کند

یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گلدمن ساکس و سیتی بانک، مورگان استنلی هم به صف مؤسسات بزرگی پیوست که معامله با بیت کوین را در دستور کار قرار داده‌اند.
تبلیغات

یکی دیگر از بانک‌های بزرگ سرمایه‌گذاری جهان، ‌به‌آرامی در حال ساخت محصولی است که به مشتریان اجازه می‌دهد بیت‌کوین معامله کنند. لااقل به‌طور غیرمستقیم.

بلومبرگ با استناد به منبع خود گزارش می‌دهد که مورگان استنلی، ششمین بانک بزرگ دارایی آمریکا، در حال ساخت محصولی اختصاصی است که کاربران از طریق آن می‌توانند با بیت‌کوین معامله کنند. در این گزارش آمده است:

به گفته‌ی یکی از اشخاص آشنا و نزدیک به جریان، این بانک آمریکایی روی قرارداهایی کار می‌کند که با اعطای «حضور مجازی» به سرمایه‌گذاران، به آن‌ها فرصت می‌دهد با بیت‌کوین معامله کنند. این شخص نمی‌خواست نامش فاش شود، چراکه اطلاعات فوق، خصوصی هستند. اما او می‌گوید سرمایه‌گذاران با استفاده از این محصول می‌توانند سواپ‌های کوتاه یا بلند داشته باشند. مورگان استنلی به ازای هر تراکنش، یک اسپرد را شارژ می‌کند.

گزارش بلومبرگ به نکته‌ی دیگری نیز اشاره می‌کند. جیمز گورمن، مدیرعامل مورگان استنلی در اوایل سال جاری گفته بود که این بانک به مشتریان اجازه نخواهد داد که به‌طور مستقیم، از  طریق این بانک به خریدوفروش رمز ارزها بپردازند. اما حالا مورگان استنلی به لحاظ فنی آماده است تا سواپ‌های بیت کوین را پیشنهاد بدهد. البته این جریان به تصویب یک پروسه‌ی داخلی و تقاضای سرمایه‌گذاران صنعتی نیز بستگی دارد.

CBOE

پیش‌ازاین CCN گزارش داده بود که مورگان استنلی، اندرو پیل، متخصص بیت‌کوین کردیت سوئیس را به سمت مدیریت بخش جدید دارایی‌های رمزنگاری‌شده‌ی خود برگزیده است.

به‌این‌ترتیب مورگان استنلی هم به گروه رو به رشد مؤسسات مالی بزرگی پیوست که در حال بررسی بهترین شیوه‌ی ادغام ارزهای رمزنگاری‌شده با خطوط تولید سازمانی خود هستند. در حال حاضر بانک‌هایی نظیر گلدمن ساکس و سیتی بانک به‌عنوان چهارمین و پنجمین بانک‌های بزرگ آمریکا، برنامه‌هایی را برای ارائه محصولات مشتق شده‌ی بیت‌کوین به مشتریان خود در دست اجرا دارند.

طبق گزارش‌ها، جی پی مورگان نیز تحقیقاتی را آغاز کرده تا بتواند بهترین راهکارها را برای سرمایه‌گذاری مشتریان روی ارزهای دیجیتال، ارائه دهد. گرچه جیمی دیمون مدیرعامل این بانک هم یکی از منتقدان سرسخت بیت‌کوین محسوب می‌شد.

هم‌زمان، اینترنشنال اکسچنج (ICE)، اپراتور بزرگ‌ترین بورس سهام جهان، به‌زودی اولین «محصول آتی» بیت کوین را به بازار عرضه می‌کند. در این صورت پس‌ازاین قراردادها به‌جای پول نقد، با بیت کوین واقعی تنظیم می‌شوند، مانند معاملات آتی بیت‌کوین که در حال حاضر در صرافی‌های CME و CBOE شیکاگو در دسترس هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات