پرونده‌ جدید فساد مالی و رشوه‌خواری مایکروسافت در مجارستان

یک‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
احتمال رشوه‌‌خواری و حقیقت داشتن پرونده‌ی فساد مالی مایکروسافت در ارتباط با فروش نر‌م‌افزارهایی همچون ورد و اکسل در مجارستان وجود دارد.
تبلیغات

به‌گزارش وال‌ استریت‌ ژورنال، با توجه به احتمال رشوه‌‌خواری و فساد مالی مایکروسافت در فروش نرم‌افزار در مجارستان، مقامات آمریکایی در حال بررسی و رسیدگی به موضوع هستند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، تحقیق و بررسی پرونده‌ی جدید فساد مالی مایکروسافت در مجارستان را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در حالی که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، مایکروسافت نرم‌افزارهایی مانند ورد و اکسل را با قیمتی بالاتر به آژانس‌های دولتی فروخته بود؛ ظاهرا همین نرم‌افزارها با قیمتی بسیار پایین‌تر و تحت عنوان تخفیف، در مجارستان به‌فروش می‌رسد. نهادهای امریکایی درصدد هستند تا متوجه علت چنین تغییر قیمتی شوند. آیا ممکن است یکی از دلایل اصلی چنین کاهش قیمت‌هایی، تحت عنوان تخفیف، شرکت‌های واسطه‌ای باشند که تفاوت قیمت اصلی و قیمت جدید را به‌عنوان رشوه به مقامات دولتی پرداخت می‌کنند؟

مایکروسافت

سخنگوی مایکروسافت در خصوص این مساله گفت: 

همانطور که در سال ۲۰۱۴ نیز متوجه عملکرد اشتباه شرکت مجارستانی شدیم، این‌بار نیز به‌سرعت به‌دنبال تحقیق و بررسی دقیق موضوع هستیم و در مورد این مسئله، پاسخگو خواهیم بود. تاکنون چهار کارمند این شرکت را اخراج کرده‌ایم و همکاری تجاری خود را با چهار شرکت فسخ نمود‌ه‌ایم. مایکروسافت نسبت به هرگونه اتهامی در مورد رشوه‌‌خواری و پرونده‌ی فساد مالی اعلام برائت می‌کند.

این اولین بار نیست که مایکروسافت به‌دلیل طرح موضوع رشوه‌‌خواری و فساد مالی، در فرآیند تحقیق و بررسی دولت فدرال قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۳، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، به تحقیق و بررسی پرونده‌ی فساد مالی دیگری در چین پرداختند. این نهادهای دولتی امریکایی، تحقیق و بررسی رابطه‌ی بین Microsoft و فروشندگان و مشاوران رومانیایی و ایتالیایی را در دستور کار خود قرار داده بودند.

موضوع رشوه‌خواری به‌شدت حائز اهمیت است و مورد توجه قرار دارد. سال گذشته، جی‌وای لی، مدیر سامسونگ، به‌دلیل دست داشتن در پرونده‌ی فساد مالی به پنج سال زندان محکوم شد. رهبر سامسونگ به اتهام پرداخت رشوه به رئیس جمهور کره جنوبی بازداشت شده بود. هرچند بعدا مشخص شد که مدیر سامسونگ در پرونده رسوایی مالی رئیس جمهور کره جنوبی بازداشت نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات