رشد فروش تبلت های هواوی و اپل در میان رکود دنباله‌دار بازار تبلت‌ها

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رکود دنباله‌دار بازار تبلت‌ها همچنان ادامه دارد؛ اما هواوی و اپل توانسته‌اند افزایشی نسبی را در فروش تبلت‌های‌شان تجربه کنند.
تبلیغات

چندین سال است که بازار تبلت‌ها با رکود مواجه شده است و مصرف‌کنندگان به این دستگاه‌ها روی خوش نشان نمی‌دهند. در واقع، ۱۵ فصل متوالی است که بازار تبلت‌ها در سراشیبی سقوط قرار دارد؛ خبر بد این است که در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ نیز اوضاع بازار این ابزارهای قابل حمل تغییری نکرده و افت فروش آن‌ها کماکان ادامه دارد. با این وجود، بر اساس گزارش منتشر شده توسط IDC، علی‌رغم شرایط ناامیدکننده‌ی بازار تبلت‌ها، هواوی و اپل موفق شده‌اند در زمینه‌ی فروش تبلت‌هایشان پیشرفتی جزئی را تجربه کنند.

در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری تولید‌کنندگان ۳۳ میلیون تبلت به بازار عرضه کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ی کاهش ۵ میلیونی در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ است. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط IDC، در سال گذشته‌ی میلادی، تبلت‌ها نرخ افت فروش یک رقمی را تجربه می‌کردند؛ اما در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری نرخ کاهش فروش تبلت‌ها دو رقمی شده و به عدد ۱۳.۵ درصد رسیده است.

آیپد پرو 10.5 / ipad pro 10.5

جیتش اوربانی، تحلیل‌گر ارشد IDC در این رابطه می‌گوید:

اگرچه مصرف‌کنندگان عادی و کسب‌وکارها نسبت به دستگاه‌های تبدیل شونده ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند؛ اما کاربرانی که بودجه‌ی محدودی دارند گزینه‌های متنوعی را پیش روی خود نمی‌بینند و ترجیح می‌دهند به جای تبلت، اقدام به خرید رایانه‌های سنتی نمایند. با این وجود، به لطف معرفی سرفیس گو، دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم او‌اس و نسخه‌ی ارزان‌تر آیپد پرو که ممکن است در آینده معرفی شود، بازار دستگاه‌های تبدیل‌شونده آینده‌ی روش‌تری در پیش خواهد داشت. [در عین حال]، کارایی و نرم‌افزارهای ارائه شده برای این ابزارها باید پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

مشخصات

میزان عرضه در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸

سهم از بازار در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸

میزان عرضه در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷

سهم از بازار در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷

رشد سالانه

اپل

۱۱.۵ میلیون

۳۴.۹ ٪

۱۱.۴ میلیون

۲۹.۹ ٪

۰.۹ ٪

سامسونگ

۵ میلیون

۱۵.۱ ٪

۶.۰ میلیون

۱۵.۶ ٪

۱۶.۱- ٪

هواوی

۳.۴ میلیون

۱۰.۳ ٪

۳.۱ میلیون

۸.۲ ٪

۷.۷ ٪

*لنوو

۲ میلیون

۶.۰ ٪

۲.۲ میلیون

۵.۷ ٪

۸.۴- ٪

آمازون

۱.۶ میلیون

۴.۹ ٪

۲.۴ میلیون

۶.۴ ٪

۳۳.۵- ٪

دیگر سازندگان

۹.۵ میلیون

۲۸.۸ ٪

۱۳.۱ میلیون

۳۴.۲ ٪

۲۷.۱- ٪

مجموع

۳۳ میلیون

۱۰۰.۰ ٪

۳۸.۲ میلیون

۱۰۰.۰ ٪

۱۳.۵- ٪

*اعداد ذکر شده برای لنوو شامل تبلت‌های عرضه شده با برند فوجیتسو نیز می‌شود.

در این میان، هواوی و اپل تنها شرکت‌هایی هستند که با رشد فروش تبلت‌هایشان مواجه شده‌اند. رشد فروش تبلت‌های هواوی به میزان ۷ درصد افزایش یافته است؛ اپل نیز با رشد ۰.۹ درصدی توانسته ۱۱.۵ میلیون تبلت را در دومین سه‌ماهه‌ی ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار کند تا همچنان صدرنشین بازار تبلت‌ها باشد. در مجموع، حدود یک سوم از تمام تبلت‌های به فروش رسیده در دومین سه‌ماهه‌ی سال ۲۰۱۸ ساخت اپل بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات