چندین سال است که بازار تبلتها با رکود مواجه شده است و مصرفکنندگان به این دستگاهها روی خوش نشان نمیدهند. در واقع، ۱۵ فصل متوالی است که بازار تبلتها در سراشیبی سقوط قرار دارد؛ خبر بد این است که در سهماههی دوم ۲۰۱۸ نیز اوضاع بازار این ابزارهای قابل حمل تغییری نکرده و افت فروش آنها کماکان ادامه دارد. با این وجود، بر اساس گزارش منتشر شده توسط IDC، علیرغم شرایط ناامیدکنندهی بازار تبلتها، هواوی و اپل موفق شدهاند در زمینهی فروش تبلتهایشان پیشرفتی جزئی را تجربه کنند.
در سهماههی دوم سال جاری تولیدکنندگان ۳۳ میلیون تبلت به بازار عرضه کردهاند که نشاندهندهی کاهش ۵ میلیونی در مقایسه با سهماههی دوم سال ۲۰۱۷ است. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط IDC، در سال گذشتهی میلادی، تبلتها نرخ افت فروش یک رقمی را تجربه میکردند؛ اما در سهماههی دوم سال جاری نرخ کاهش فروش تبلتها دو رقمی شده و به عدد ۱۳.۵ درصد رسیده است.
جیتش اوربانی، تحلیلگر ارشد IDC در این رابطه میگوید:
*اعداد ذکر شده برای لنوو شامل تبلتهای عرضه شده با برند فوجیتسو نیز میشود.
در این میان، هواوی و اپل تنها شرکتهایی هستند که با رشد فروش تبلتهایشان مواجه شدهاند. رشد فروش تبلتهای هواوی به میزان ۷ درصد افزایش یافته است؛ اپل نیز با رشد ۰.۹ درصدی توانسته ۱۱.۵ میلیون تبلت را در دومین سهماههی ۲۰۱۸ روانهی بازار کند تا همچنان صدرنشین بازار تبلتها باشد. در مجموع، حدود یک سوم از تمام تبلتهای به فروش رسیده در دومین سهماههی سال ۲۰۱۸ ساخت اپل بودهاند.
نظرات